اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

صدور 31 هزار سند مالکیت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از صدور 31 هزار سند مالکیت روستایی در این استان خبر داد.

صدور 31 هزار سند مالکیت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد خانی‌نوذری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قریب به 31 هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد سنددار شدند، گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 395 فقره سند روستایی صادر شد که پیش‌بینی سال جاری چهار هزار واحد مسکونی روستایی تک برگ است.

وی با تاکید بر اینکه قریب به 50 درصد جمعیت استان در سطح روستاها زندگی می‌کنند، گفت: بیش ‌از هزار و 792 روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که 761 روستای آن بالای 20 خانوار است.

خانی‌نوذری با اشاره به اینکه 13 شهر زیر 25 هزار نفر در استان داریم که به جز یاسوج، گچساران و کهگیلویه بقیه شهرها سند مالکیت تک برگ (UTM) ارائه می‌شود، گفت: هدف از تهیه و ارائه سند مالکیت تک برگ ساماندهی مالکیت اراضی، بهره‌مندی روستائیان از تسهیلات بانکی و افزایش تعهد حقوقی املاک است.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاهای زیر 25 هزار نفر مسکن می‌سازد، گفت: قریب به 40 واحد در شهر یاسوج و 100 واحد در گچساران عملیات ساخت مسکن آن ها شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 هزار واحد مسکونی از زمان تاسیس بنیاد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت کردند، گفت: اهم بانک‌های عامل در سطح استان با این نهاد همکاری خوبی داشتند که انتظار می‌رود این همکاری و مساعدت بیش‌ از پیش باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر که در سال جاری اعتبارات خوبی در مجلس برای این حوزه مصوب شده، گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری خوب استاندار و نمایندگان مجلس  سهم خوب و قابل قبولی برای استان جذب شود.

خانی‌نوذری خاطرنشان کرد: در سال جاری طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد آماده می‌شود و مشارکت، مراقبت و حفاظت از طرح‌های اجرایی در روستاها بیشتر باشد بدون شک چنین روستایی در اولویت اجرای طرح قرار می‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه با اجرای طرح هادی در روستاها امکان مهاجرت از روستا به شهرها کمتر می‌شود، گفت: اجرای این طرح در سطح روستاهای استان باعث کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، معیشت، اقتصاد و توسعه عمران و آبادانی می‌شود.

انتهای پیام/82011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول