اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

75 درصد بارندگی کشور خارج از فصل کشاورزی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی میانگین بارندگی سالانه کشور را 250 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: 75 درصد بارندگی کشور خارج از فصل کشاورزی است.

75 درصد بارندگی کشور خارج از فصل کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن رکنی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز توسعه نوغانداری کشور در این شهر اظهار کرد: امپراطوری جهاد کشاورزی در گیلان گسترده است.

وی به فعالیت موسسه‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: گیلان دارای مزیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی است.

رکنی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد کشورها استرس کم‌آبی دارند، تصریح کرد: 22 درصد از جمعیت دنیا تحت تاثیر استرس کم‌آبی هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی میزان بارندگی سالانه در ایران را 250 میلی‌متر خواند و بیان کرد: میانگین بارندگی کشور یک‌سوم بارندگی‌ها در دنیا است.

وی تبخیر آب کشاورزی در ایران را سه برابر دنیا عنوان کرد و گفت: 75 درصد بارندگی‌ها در 30 درصد از مناطق کشور اتفاق می‌افتد.

رکنی 75 درصد بارندگی‌ها کشور را خارج از فصل کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: حیات کشاورزی وابسته به آب است و باید از آب در این بخش استفاده بهینه شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به حمایت جدی کشورهای توسعه یافته در بخش کشاورزی، اظهار کرد: امسال اتحادیه اروپا 40 میلیارد یورو برای حمایت از بخش کشاورزی اختصاص داده است.

وی از اختصاص یک‌هزار میلیارد دلار یارانه در مدت 10 سال به بخش کشاورزی آمریکا خبر داد و یادآور شد: قیمت تمام شده تولید برنج در ژاپن 10 برابر تایلند است اما این کشور 9 برابر قیمت تعرفه واردات به برنج وارداتی می‌بندد تا برنج داخلی توان رقابت با محصول خارجی را داشته باشد.

رکنی بر توجه به محصولات اساسی کشاورزی کشور در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: ذخایر راهبردی کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی است و این موضوع تکلیف جهاد کشاورزی را سنگین می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت، تصریح کرد: فناوری‌های جدید باید در صنعت نوغانداری استفاده شود.

وی بر حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: تعریف ساختار مناسب برای صنعت نوغانداری و هماهنگی بین تشکل‌ها از اهداف تاسیس مرکز توسعه نوغانداری کشور است.

به گزارش فارس، فرزام پوررمضان در مراسم مذکور با حکم معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به سرپرستی مرکز توسعه نوغانداری کشور منصوب شد.

انتهای پیام/84001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول