اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس:

اولویت حوزه سلامت در هدفمندی یارانه‌ها از تولید بیشتر است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سلامت و تولید لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: با این حال حوزه سلامت در جامعه مهم‌تر است.

اولویت حوزه سلامت در هدفمندی یارانه‌ها از تولید بیشتر است

سید احسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه به طور قطع بخشی از مردم از ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند، اظهار داشت: در این دو روزی که برای جامانده‌ها در نظر گرفته شده است کسانی که تمکن مالی دارند نباید در این ثبت‌نام حضور پیدا کنند چرا که هدف از این کار ایجاد عدالت اجتماعی و کاستن از شکاف طبقاتی است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های برقراری عدالت اجتماعی، تخصیص یارانه به افراد مستحق و نیازمند آن است، تصریح کرد: دولت باید خدماتی درخور به آحاد جامعه ارائه دهد تا افراد متمکن، متقاعد به انصراف از دریافت یارانه نقدی شوند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلش شورای اسلامی، اظهار کرد: دولت 51 هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته که از این میان 10 هزار میلیارد آن سهم بخش تولید است.

علوی با بیان اینکه این مبلغ نقش محوری در توجه به بخش تولید ایفا می‌کند، گفت: در گذشته این محور مورد بی‌توجهی قرار گرفت و موجب وارد آمدن ضربات مهلکی بر بخش تولید شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اولویت باید با بخش تولید باشد یا سلامت، گفت: اعتقاد دارم هر کشوری که از سلامت برخوردار باشد می‌تواند به مقوله تولید نیز بپردازد و اگر سالم نباشد این موفقیت حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: با این حال حوزه سلامت در جامعه مهمتر است.

علوی با اشاره به لزوم برقراری عدالت در بخش سلامت گفت: این امر با توجه به اعتبارات ویژه و جهشی که در سال جاری برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته مردم 90 درصد هزینه های بخش بهداشت و درمان را پرداخت می‌کردند، گفت: سهم دولت در این میان تنها 10 درصد بود و این مسئله بسیار دردناک است.

نماینده مردم کردستان در مجلس نهم تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت عزم خود را برای تقبل کردن سهم عمده پرداختی در بخش بهداشت و درمان جزم کرده باشد.

انتهای پیام/79012/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول