اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

سیاست‌های نظام سلامت موجب حل نابسامانی‌های این حوزه می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: نابسامانی‌های حوزه سلامت با ارائه سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری حل می‌شود.

سیاست‌های نظام سلامت موجب حل نابسامانی‌های این حوزه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا بیگلری ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز هفته سلامت اظهار کرد: برنامه‌های هفته سلامت از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه سال‌جاری در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی نظام اسلامی در 18 فروردین ماه سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است، تصریح کرد: این سیاست‌ها اهداف کلی نظام سلامت را به خوبی تبیین کرده و محور توسعه در این حوزه محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی نظام در زمینه پزشک به خودکفایی رسیده است، بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی پزشکان سایر کشورها در ایران فعالیت می‌کردند.

*کشور در زمینه تربیت متخصصان به خودکفایی رسیده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور در زمینه تربیت متخصصان به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: ارجاع بیماران به کشورهای خارجی کاهش یافته است.

بیگلری با اشاره به اینکه تاسیس خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی در دورترین نقاط کشور موجب توزیع عدالت در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم مناطق مختلف کشور از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه سلامت کشور به عنوان افتخار ملی محسوب می‌شود، ادامه داد: در چند سال گذشته نابسامانی‌هایی در حوزه سلامت وجود داشت که ارائه سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری موجب حل این مشکلات می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با ارائه سیاست‌های حوزه سلامت بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اضافه کرد: حوزه سلامت همواره از کمبود اعتبارات رنج می‌برد که با اعلام این سیاست‌ها این مشکل حل می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه با ابلاغ این سیاست‌ها نیروهای کافی در بخش‌های دولتی ساماندهی می‌شوند، ابراز داشت: این نیروها با انگیزه بیشتری به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

بیگلری با بیان اینکه تنها دولت و حکومت مسئول سلامت جامعه نیستند، افزود: مردم نیز در حفظ سلامت جامعه نقش اساسی دارند که با نامگذاری امسال با عنوان یک عمر سلامتی با خودمراقبتی نقش مردم بیشتر آشکار می‌شود.

* 15 میلیون نفر در کشور دچار چربی خون هستند

وی با اشاره به اینکه 15 میلیون نفر در کشور دچار چربی خون هستند، افزود: 10 میلیون نفر نیز از فشار خون و 7 میلیون نفر نیز از دیابت رنج می‌برند.

این مسئول بر ضرورت توجه به سبک زندگی تاکید کرد و گفت: باید سبک زندگی طوری تنظیم شود که مردم دچار مشکل نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بر ضرورت پرهیز از قند و شیرینی و نمک تاکید کرد و بیان داشت: باید با خوردن میوه و سبزیجات، تحرک روزانه، مصرف آب از بروز چنین بیماری‌هایی جلوگیری کرد.

بیگلری با اشاره به ارائه آموزش‌های مختلف از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: ضروری است مردم به این آموزش‌ها حساس بوده و در این برنامه‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/73003/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول