اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال

12 هزار کودک در‌ کرمان قطره فلج اطفال‌ دریافت می‌کنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت:‌ 12 هزار کودک زیر پنج سال در شهرستان کرمان قطره فلج اطفال‌ دریافت می‌کنند.

12 هزار کودک در‌ کرمان قطره فلج اطفال‌ دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید صحبتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال همزمان با سراسر کشور‌ در‌ کرمان اظهار داشت: این طرح از امروز 30 فروردین ماه آغاز و تا سوم اردیبهشت ‌ماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح، حدود 10 هزار کودک زیر پنج سال افغانی و 2 هزار کودک زیر پنج سال ایرانی که در مناطق سیاری حضور دارند، قطره فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

صحبتی خاطر نشان کرد: بیش از 21 تیم سیار، تمام‌ مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت در سطح شهرستان کرمان در اجرای این طرح مشارکت دارند.‌مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال از سوم تا هفتم خرداد ماه همزمان با‌ سایر استان‌های سردسیری کشور در کرمان نیز اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان ابراز داشت: با وجود اینکه بیش از 99 درصد موارد ابتلا به فلج اطفال در جهان حذف شده است، موقعیت جغرافیایی ایران و استان کرمان به‌گونه‌ای است که در مجاورت کشورهایی پولیوآندمیک قرار دارد و خطر بازگشت این بیماری همواره ما را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ در دو سال اخیر علاوه بر کشور افغانستان و پاکستان، که هر ساله مواردی از فلج اطفال داشتند در کشورهای عراق و سوریه نیز مواردی از این بیماری دیده شده است و این نگرانی ما را بیشتر می‌کند و لازم است این طرح ‌با دقت ویژه و با کیفیت بسیار بالا انجام شود.

صحبتی بیان داشت: 13 سال است که موردی از ابتلا افراد به فلج اطفال در کشور نداشتیم و آخرین مورد ابتلا به این بیماری در سال 80 و در استان کرمان بود‌ و دیگر از آن موردی نداشتیم، اما مجاورت ما با کشورهای آلوده به ویژه رفت و آمد با سایر کشورها کار ما را در این زمینه حساس‌تر کرده است.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول