اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی واحد پیشگیری شبکه بهداشت آبیک صورت گرفت

آشنایی بهورزان آبیکی با اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال

از سوی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، بهورزان این شهرستان با اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال آشنا شدند.

آشنایی بهورزان آبیکی با اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نشست آموزشی نحوه اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال ظهر امروز با هدف دستیابی به پوشش 100 درصد ایمن‌سازی کودکان زیر پنج سال ایرانی و مهاجران خارجی، ویژه بهورزان شهرستان آبیک، در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه آموزشی که از سوی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان آبیک برگزار شد، هادی باقری کارشناس این برنامه آموزشی ضمن بیان اهداف، اصول و روش‌های اجرای این طرح در کشور، بر تقویت نظام مراقبت این بیماری در کشف و گزارش‌دهی به موقع و افزایش پوشش واکسیناسیون جاری نسبت به انجام واکسیناسیون خانه به خانه برای لکه‌گیری و پاکسازی (mopping – up) منطقه با پوشش اتباع غیرایرانی و خانوارهای ایرانی همجوار آنان تأکید کرد.

وی اضافه کرد: مهاجران خارجی که در اردوگاه‌ها و یا خارج از آنها اقامت دارند، خانوارهای ساکن در کُلنی‌ها و محل تجمع عمده مهاجران خارجی، نقاطی از شهرستان که به تشخیص معاونت بهداشتی دانشگاه پوشش OPV3 کمتر از 95 درصد دارند، مناطق زیر پوشش تیم‌های سیار و کودکان زیر پنج سالی که همراه با مادران خود در زندان‌ها اقامت دارد؛ مناطق و گروه‌های هدف این برنامه هستند.

این کارشناس، گروه‌های سنی هدف برنامه را متولدین 30 فروردین ماه 88 تا هفتم خرداد ماه 93 ذکر و خاطرنشان کرد: زمان اجرای آن را در دو نوبت است که نوبت نخست طرح از روز 30 فروردین تا دوم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز از سوم تا هفتم خرداد ماه است.

باقری لزوم بازدید خانه به خانه همه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال و خوراندن دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال توسط تیم‌های اجرایی را تعیین‌کننده دانست و هدف از بازدید خانه به خانه را، شناسایی خانوارهای جدید مشمول طرح و دستیابی به پوشش کامل واکسیناسیون بیان کرد.

در پایان این نشست آموزشی، بهورزان از طریق کار گروهی با برنامه عملیاتی اجرای این طرح و الگوی ثبت یکسان تلقیح واکسن آشنا شدند.

گفتنی است، این برنامه آموزشی با حضور بهورزان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی زیاران، ناصرآباد، قشلاق و کوندج و بهورزان شاغل در پایگاه‌های بهداشتی شهری آبیک در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان آبیک برگزار شد.

انتهای پیام/77006/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول