اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

تقوا و پاکی شرط نخست برای طلاب علوم دینی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شرط نخست برای طلاب علوم دینی تقوا و پاکی است و باید تلاش کنند که در مسیری که خداوند متعال امر فرموده گام بردارند.

تقوا و پاکی شرط نخست برای طلاب علوم دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی طلاب حوزه‌های علمیه در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی قزوین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در این مراسم با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در کشور اظهار کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعی دارند با نفوذ در دین اسلام و ایجاد شبهاتی در اعتقادات نسل نوجوان و جوان، این نسل را از دین اسلام دور کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی روحانیت در تمام عرصه‌های مختلف کشور نقش مهمی داشته و باید تلاش کنیم جایگاه مدارس حوزه‌های علمیه را در سطح استان قزوین و کشور تقویت کنیم.

حسینی اضافه کرد: داوطلبان یادگیری دروس حوزوی باید از نخستین روزهای ورود به حوزه‌های علمیه خود را به لباس تقوا و پاکی آراسته کرده و در راستای رضای خداوند متعال گام بردارند و اطمینان داشته باشند که خداوند پشتیبان آنان است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خداوند همواره انسان‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد بنابراین اگر انسان هدفی جز رضای خدا نداشته باشد قطع‌یقین به امر خداوند متعال زمینه‌ای فراهم می‌شود که روزی انسان تأمین شود.

حسینی تصریح کرد: شرط نخست برای طلاب علوم دینی تقوا و پاکی است و باید تلاش کنند که در مسیری که خداوند متعال امر فرموده گام بردارند.

وی با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: امروز حوزه‌های علمیه قزوین توانسته علما و طلاب ممتازی را تربیت کرده و به جامعه تقدیم کند که باید از مدیر حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام ابراهیمی تقدیر کرد.

یادآور می‌شود، این آزمون با شرکت 366 نفر در سه مقطع سیکل، دیپلم و بالای دیپلم برگزار شد که از بین این شرکت‌کنندگان 150 نفر پذیرش می‌شوند؛ همچنین در استان قزوین750 طلبه در سه مدرسه ملاوردی‌خان، مدرسه امام صادق(ع) و مدرسه شیخ‌الاسلام مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

انتهای پیام/77010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول