اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان فرماندار قروه:

سبک زندگی فاطمی جایگزین الگوهای ناکارآمد غربی می‌شود

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار قروه گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال‌جاری، جایگزین کردن سبک زندگی فاطمی به جای الگوهای ناکارآمد غربی است.

سبک زندگی فاطمی جایگزین الگوهای ناکارآمد غربی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، زهرا مفاخری ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت مقام و منزلت زن در فرمانداری، اظهار داشت: زندگى حضرت فاطمه (س) از آغاز تا انجام، با زیباترین جلوه‌های مسئولیت‌پذیری عجین است.

به گفته وی، این بانو به گواهى تاریخ، از دوران طفولیت تا آخرین لحظه‌ حیات پیامبر(ص) در حساس‌ترین موقعیت‌ها، بزرگ‌ترین پشتوانه روحى پیامبر بود و در سخت‌ترین شرایط بحرانى، به یارى پدر می‌شتافت و بار سنگین غصه‌ها را از دوش او برمی‌داشت.

وی افزود: عالی‌ترین مفاهیم سبک زندگی برتر در زندگی بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت صدیقه طاهره (س) خلاصه شده است که بهره‌گیری از آن موجب می‌شود خانواده و اجتماع به رشد و تعالی برسند.

مفاخری افزود: رعایت حجاب و عفاف نه تنها یک ضرورت اجتماعى براى حفظ عفت جامعه است، بلکه مهم‌ترین راهکار حفظ عفت، کرامت و شخصیت انسانى زنان در عرصه‌هاى گوناگون به شمار می‌رود.

وی پاره وجود رسول خدا(ص) را کامل‌ترین اسوه و الگوى حیا، عفت و حجاب برشمرد و افزود: صدیقه طاهره (ع)، در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و بخصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی، نشان داد که یک زن می‌تواند با حفظ حریم عفت و ارزش‌های انسانی، در تمامی عرصه‌های جامعه حضور داشته باشد.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار قروه گفت: دخت گرامی پیامبر(ص) با اخلاق و رفتار و کارنامه عملی و فکری خویش، مکتبی را برای زنان پایه‌گذاری کرد که زمزم تکامل و تعالی و چشمه‌سار والای کرامت انسانی است.

وی تاکید کرد: زنان امروز نیز با تأسی به این اسوه و الگوی برتر می‌توانند به گسترش ارزش‌های دینی بپردازند و با ایجاد حس مسئولیت‌پذیری، خودسازی، روحیه شهادت‌طلبی، دفاع، انفاق و ایثار و استقامت و پایداری و صبر، تلاش کنند تا در جهان امروز، به جایگاه حقیقی خویش دست یابند و بدین وسیله، با بازبینی سنت‌های جاهلی و احقاق حقوق الهی و شرعی و تکیه بر هویت اسلامی، با حفظ حجاب به عنوان نماد استقامت و پایداری، مسیر فاطمی را ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به ارزش‌آفرینی انقلاب اسلامی برای زن در عصر حاضر، اظهار داشت: ظهور انقلاب اسلامی در قلب خاورمیانه عزت و شخصیت زن مسلمان را به او بازگرداند و زنان به برکت اسلام هویت واقعی خود در کشوری که همه چیزش غربی شده بود باز یافتند و با بازگشت به هویت و فرهنگ اصیل خود در صف مقدم مبارزه با استعمار و استثمار قرار گرفتند و الگوی زنان عالم شدند.

به گفته مفاخری، زنی که نقش محوری خود را در محیط خانه و خانواده که کانون «مهر و محبت و عاطفه» است به خوبی ایفا می‌کند و نیاز روحی و روانی همسر و فرزندانش را برآورده می‌سازد چنانکه بتواند مسئولیتی را نیز در اجتماع برعهده بگیرد، یک کار ارزشمند انجام داده که شایسته تقدیر است.

مفاخری ارتقای آگاهی بانوان، توانمندسازی و شناسایی بانوان توانمند، تقویت حضور زنان در مسائل سیاسی و اجتماعی و اشتغالزایی پایدار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بانوان شاغل و غیرشاغل و آسیب‌شناسی اجتماعی زنان و کاهش آن را از برنامه‌های مختص بانوان در سال‌جاری در قروه اعلام کرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای در حوزه بانوان و خانواده در حال انجام است تا این رهنمود ارزشمند به ویژه در بخش فرهنگ از سوی بانوان عملیاتی شود.

وی در پایان با  اشاره به برنامه‌های گرامیداشت مقام و منزلت زن در این شهرستان گفت: برگزاری همایش بزرگ مهر و عاطفه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مسابقات ورزشی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، تجلیل از بانوان موفق و همایش پیاده‌روی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/79009/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول