اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) خبر داد

برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن در حرم کریمه اهل بیت(س)

مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) از برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن در حرم کریمه اهل بیت(س) خبر داد.

برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن در حرم کریمه اهل بیت(س)

حجت‌الاسلام علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه در سال 89 اظهار کرد: مدیریت قرآن و حدیث یکی از سه مدیریت‌ معاونت فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و مخاطبان آن دارای مقطع سنی هشت سال به بالا هستند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌هایی در زمینه رشته‌های قرآنی، روخوانی، روانخوانی،‌ تجوید سطح یک و دو، تفسیر، ترجمه، مفاهیم، ‌جلسات تخصصی حفظ، قرائت و مفاهیم نهج‌البلاغه در مرکز قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) عنوان داشت: تاکنون دوره‌های معارفی کوتاه‌مدت در زمینه حضرت معصومه‌شناسی، حضرت زهراشناسی، حضرت علی‌شناسی، پیامبرشناسی و قرآن‌شناسی در این مرکز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار قرآن‌آموز در سال گذشته از دوره‌های مرکز بهره‌مند شدند، گفت: برنامه‌های مرکز از ساعت هفت تا 21 در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار می‌شود که صبح‌ها ویژه خواهران و بعد از ظهر از ساعت 16 ویژه آقایان است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اکنون در حدود 3 هزار نفر قرآن‌آموز در طول هفته از برنامه‌های مرکز بهره‌مند می‌شوند، ولی بیشترین استقبال از دوره‌های مرکز در ایام تابستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین کلاس‌هایی در حرم حضرت معصومه(س) گفت: مردم تمایل دارند در فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) با معارف قرآنی و معنوی آشنا شوند و این موضوع از استقبال چشمگیر افراد مشخص می‌شود.

مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه چشم‌انداز مرکز قرآن و حدیث تنها قرآن یاد گرفتن افراد نیست، گفت: افراد در دوره‌ تربیت مربی مرکز علاوه بر اینکه قرآن می‌آموزند، مهارتی کسب می‌کنند تا بتوانند آموخته‌های خود را به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول