اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان:

کشف استعدادهای دانش‌آموزان وظیفه مهم آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: کشف استعدادهای دانش‌آموزان وظیفه مهم آموزش و پرورش است و مربیان باید با شناسایی استعدادهای نهفته نسل جوان انقلابی و مومن را تربیت کنند.

کشف استعدادهای دانش‌آموزان وظیفه مهم آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مهدی حاجتی صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده گیلان در دهکده ساحلی انزلی با تبریک هفته معلم و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری اظهار کرد: دانش‌آموزان بزرگترین سرمایه و آینده‌سازان کشور هستند.

وی کشف استعدادها و ویژگی‌های دانش‌آموزان را در ایجاد ارتباط با آنها تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: این همایش فرصت خوبی برای ترغیب دانش‌آموزان نوجوان دوره متوسطه است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: بررسی توانمندی‌ها و علایق آنها و جهت‌دهی مناسب توسط مدیران دلسوز و آگاه می‌تواند زمینه شکوفایی بهتر و بهره‌گیری مطلوب‌تر را در آینده رقم بزنند.

وی کشف استعدادها را مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش دانست و گفت: مربیان با پرورش این استعدادهای نهفته می‌توانند نسل جوان انقلابی، مومن، متعهد و دوستدار اهل بیت (ع) را تربیت کنند.

حاجتی، با اشاره به نقش آموزه‌های دینی در تربیت نسل امروزی خاطرنشان کرد: شناخت ویژگی‌های نوجوان مهم است.

وی اضافه کرد: زمانی یک مدیر یا مربی می‌تواند در کار تربیتی خود موفق باشد که ویژگی‌های جوان را به درستی بشناسد و از آن طریق ارتباط برقرار کند.

این مسئول شناخت نگرش‌ها و بینش‌ها را موجب ارائه روش‌های ارتباطی مناسب در انسان عنوان کرد و افزود: طبق آموزه‌های دینی در تربیت کودکان باید آنها را تا سنین هفت سالگی آزاد گذاشت تا آثار این آزادی در سنین نوجوانی تجلی کند.

وی تربیت کودکان را در هفت سال دوم مهم دانست و خاطرنشان کرد: در سنین 14 تا 21 سالگی باید الزاماتی را به جوان بیاموزیم تا به او آرمان‌گرایی، تشخص‌طلبی، استقلال‌طلبی و ... تقویت شود.

حاجتی آموزش و پرورش را مهم‌ترین دستگاه رسمی کشور در تعلیم و تربیت و متولی فرآیند آموزش خواند و یادآور شد: مهم‌ترین عامل انتقال فرهنگ عمومی بر اساس معیارهای اسلامی است که با مشارکت خانواده‌ها و دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی اجرایی می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در تمام سیاست‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل برای رسیدن به مرتبه‌ای از حیات طیبه است، نهادینه کردن فرهنگ مناسب با جامعه جزو وظایف آموزش و پرورش دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ باید مسایل فرهنگی را در بدنه آموزش و پرورش پیاده‌سازی کنیم.

به گفته وی، سند تحول بنیادی آموزش و پرورش براساس معیارهای اسلامی تدوین شده است.

انتهای پیام/84002/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول