اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد

تعمیق باورهای اعتقادی دانش‌آموزان با مدیریت جهادی

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: با نگاه فرآیندی و جامع به برنامه‌های تربیتی و با عزم عمومی و مدیریت جهادی می‌توان باورهای اعتقادی دانش‌آموزان را توسعه و تعمیق داد.

تعمیق باورهای اعتقادی دانش‌آموزان با مدیریت جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، گودرز کریمی‌فر شب گذشته در جمع دانش‌آموزان دبیرستان‌های معارف در خرم‌آباد گفت: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و با عنایت به سخن ایشان که فرمودند؛ فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است، مسئولیت سنگینی بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده است که تلاش می‌شود با همکاری سایر نهادهای متولی امر فرهنگ در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی و تحقق مطالبات معظم له گام‌های موثری برداشته شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دبیرستان‌های متنوعی مانند مشارکتی، هیئت‌ امنایی، نمونه‌ دولتی، نمونه‌ مردمی، تیزهوشان، شاهد و ... را تحت نظارت خود دارد ولی نگاه آموزش و پرورش به مدارس علوم و معارف اسلامی خاص‌تر از سایر مدارس است چراکه هدف نهایی آموزش و پرورش تربیت انسان‌های خدامحور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان تصریح کرد: به ‌منظور ارتقای کیفیت آموزشی در دبیرستان‌های علوم و معارف صدرا، آموزش و پرورش در حد توان از دبیران مجرب و متخصص برای تدریس در این مدارس استفاده می‌‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فرآیند پرورشی به ‌منظور تقویت مبانی اعتقادی در مدارس گفت: با توجه به این‌که زیباسازی، بهسازی و پاک‌سازی نمازخانه‌های مدارس، موجب تقویت رغبت و گرایش دانش‌آموزان به فریضه نماز خواهد شد باید مدیران تلاش کنند تا فضاسازی مناسب در این خصوص ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان توسعه فرآیند پرورشی را یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: با نگاه فرآیندی و جامع به برنامه‌های تربیتی و با عزم عمومی و مدیریت جهادی می‌توان باورهای اعتقادی دانش‌آموزان را توسعه و تعمیق داد.

وی تعامل با ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه را رویکرد این اداره کل خواند و گفت: حضور روحانیون در مدارس در تحقق اهداف تربیتی و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز و پاسخگویی به سئوالات اعتقادی دانش‌آموزان و مقابله با شبهات دشمنان تاثیرگذار است.

انتهای پیام/2304/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول