اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

سایه تردید برسر مذاکرات صلح پاکستان

کارشناس پاکستانی، عدم اعتماد طالبان به دولت و نهادهای امنیتی این کشور را از دلایل ناکامی روند صلح دانست و گفت: طالبان معتقدند که دولت در تلاش برای تغییر رهبری این گروه است.

سایه تردید برسر مذاکرات صلح پاکستان

به خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، کارشناس پاکستانی، عدم اعتماد طالبان به دولت و نهادهای امنیتی این کشور را از دلایل ناکامی روند صلح دانست و گفت: طالبان معتقدند که دولت در تلاش برای تغییر رهبری این گروه است.

«حامد میر» روزنامه‌نگار و کارشناس پاکستانی معتقد است که طالبان درباره جدیت دولت در روند صلح تردید دارند و بر این باورند که نهادهای امنیتی کشور درصدد ایجاد شکاف بین رده‌های مختلف این گروه می‌باشند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که طالبان پاکستان شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که حاضر به تمدید مدت آتش‌بس خود با دولت نیست.

«شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان، با اعلام نارضایتی از عملکرد دولت در مدت 40 روزه آتش‌بس، عنوان کرد که با توافق شورای طالبان این مدت تمدید نمی‌شود اما مذاکرات صلح با دولت همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته حامد میر، طالبان، نهادهای امنیتی کشور را در ایجاد درگیری بین گروه «شهریار محسود» و «خان سید سجنا» مقصر می‌دانند.

این کارشناس پاکستانی در گفت‌وگو با شبکه «جیو» این کشور گفت: شبه‌نظامیان معتقدند که نهادهای دولتی در تلاشند تا پس از کشته شدن «حکیم‌الله محسود»، خان سید سجنا را بر کرسی رهبری طالبان پاکستان بنشانند.

وی افزود: عدم تمایل دولت برای آزادی زندانیان طالبان نیز از دیگر علل نارضایتی این گروه است.

پیش از این، طالبان و دولت پاکستان برای پیشبرد روند صلح، از اول ماه مارس سال جاری میلادی (11 اسفند) یک ماه آتش‌بس اعلام کردند که این مدت برای 10 روز دیگر نیز تمدید شده بود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول