اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت می‌گیرد

برگزاری دوره آموزشی «بررسی نحوه توسعه محصولات ارگانیک»

دوره آموزشی «بررسی نحوه توسعه محصولات ارگانیک» امروز برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی «بررسی نحوه توسعه محصولات ارگانیک»

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، دوره آموزشی «بررسی نحوه توسعه محصولات ارگانیک» صبح امروز رأس ساعت 8:30 با حضور رئیس کمیسیون آموزش انجمن ارگانیک ایران در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

محصول ارگانیک محصولی است که در فرآیند تولید آن از هیچ نوع مواد شیمیایی اعم از کودها و سموم شیمیایی استفاده نشده و بر سلامت خاک، گیاه و انسان تاکید دارد.

کشاورزی ارگانیک در راستای توسعه پایدار کشاورزی بوده و به مجموعه‌ای از عملیات اطلاق می‌شود که با هدف کاهش مصرف نهاده‌های غیر طبیعی به اجرا در می‌آید و در آن مصرف کود و سموم شیمیایی کنار گذاشته می‌شود.

روند استقبال جهانی از کشاورزی ارگانیک رو به افزایش بوده که از جمله دلایل آن می‌‌توان به افزایش نگرانی‌ها در مورد آلودگی منابع پایه، سلامت غذا، انسان و حیوانات و نیز توجه بیش‌تر به ارزش‌های طبیعت و مناظر طبیعی اشاره کرد.

علاوه بر مزایای زیست محیطی و اقتصادی کشاورزی ارگانیک از لحاظ اجتماعی نیز منافع زیادی به همراه دارد از جمله به دلیل استفاده از نهاده‌های ارزان و غیر وارداتی و نیز تکیه بیشتر به نیروی کار، فرصت‌های شغلی را افزایش می‌دهد و نیز کشاورزی ارگانیک شیوه‌ها و غذاهای سنتی را احیا می‌کند و در تقویت انسجام اجتماعی نقش موثری دارد.

توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک مستلزم اجرای برخی سیاست‌ها و اقدام‌ها بوده جهت‌گیری سیاست‌های کشاورزی دولت به سمت اهداف زیست محیطی و اجتماعی فرصت بسیار خوبی برای گسترش کشاورزی ارگانیک فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/61005/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول