اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین همایش تعامل صنعت و دانشگاه:

اتاق بازرگانی پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است

دبیر نخستین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه گفت: اتاق بازرگانی پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است.

اتاق بازرگانی پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا قمی ظهر امروز در دومین همایش ملی تعامل صنعت با دانشگاه در محل دانشگاه هایتک کرمان، اظهار داشت: نتیجه تعامل صنعت با دانشگاه باید بهره‌وری از علم و دانش در زمینه تولید و اقتصاد باشد که این مهم در کشور ما آنگونه که باید دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود تمام امکانات و طرح‌های پیشرفت در عرصه دانش و فنون، دانشگاه‌ها با بخش‌های صنعت و صنعت با پژوهش‌های دانشگاهی ارتباط لازم را برقرار نمی‌کنند.

دبیر نخستین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه ابراز داشت: اتاق بازرگانی پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه است که به عنوان نمادی از بخش خصوصی افزایش تعامل و کارآیی دانشگاه و صنعت را رقم می‌زند.

قمی با ابراز خرسندی از ارسال بیش از 100 مقاله به دبیرخانه کرمان برای دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه بیان کرد: در نخستین همایش با کمک دانشجویان و فراخوانی که در این زمینه صورت گرفته بود، ما تنها 40 مقاله دریافت کردیم که 20 مقاله در محورهای اصلی گزینش شدند.

وی افزود: افزایش ارسال مقالات به این همایش‌ها نشان از اثربخشی آن دارد که قطعا در همایش‌های آینده این مقالات از سوی دانشگاهیان و افراد عرصه صنعت بیشتر می‌شود.

دبیر نخستین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه خاطر نشان کرد: از اهداف نخستین همایش تعامل صنعت و دانشگاه عملی شدن سخنرانی‌های ارائه شده بود و با تفاهمنامه‌هایی که با دانشگاه‌ها انجام شد، دوره‌های کارآموزی، کارورزی و کارآفرینی به معنای واقعی در دانشگاه‌ها برگزار شد.

وی افزود: 200 دانشجو برای تحقق اهداف این همایش پس از تشکیل پرونده علم و کار در اتاق بازرگانی در رشته‌های نساجی، پلیمر و... انتخاب شدند و در حال گذراندن دوره‌های لازم هستند.

قمی خاطر نشان کرد: کارآفرینان و صنعتگران با حضور خود در دانشگاه یا اتاق بازرگانی مشکلاتی که مانع تعامل می‌شود را در میان می‌گذارند.

وی افزود: امیدواریم پژوهش‌های لازم در پیوند صنعت و دانشگاه به تحقق پیشرفت‌های لازم در عرصه اقتصاد کشور بینجامد.

انتهای پیام/80028/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول