اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

ارتباط صنعت و دانشگاه موجب توسعه اقتصادی و علمی می‌شود

استاندار مرکزی گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه توسعه اقتصادی و علمی جامعه را در پی دارد.

ارتباط صنعت و دانشگاه موجب توسعه اقتصادی و علمی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان با تأکید بر ضرورت توجه به توسعه صنعت، اظهار داشت: صنعت به خودی خود توسعه ایجاد نمی‌کند بلکه  این روابط صنعتی است که  می‌تواند باعث توسعه شود.

وی تصریح کرد: شناسایی مشکلات و نابسامانی‌های بخش صنعت و حمایت از صنعتگران و رفع مشکلات آنان از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

استاندار مرکزی ابراز داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه توسعه اقتصادی و علمی جامعه شهر اراک را به دلیل داشتن سابقه چندین ساله در بخش صنعت و مناسب برای سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: کارخانجات و واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان اراک پایه‌های توسعه صنایع اراک هستند.

مقیمی با بیان اینکه شهر اراک ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد توصیه کرد: نباید با بزرگ‌نمایی آلودگی شهر سرمایه‌گذاران را از حضور در شهر اراک گریزان کرد.

وی ادامه داد: در شهر اراک باید به سمت صنایع های‌تک، صنایع غذایی و صنایعی که با محصولات تولیدی استان سازگاری داشته باشد، حرکت کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه توسعه صنعتی در ایران به سرعت در حال پیشرفت است، بیان کرد: امروزه تمام شهرها و روستاها و مناطق عشایری به دنبال ایجاد توسعه صنعتی هستند و مسئولان کشور نیز با دادن مشوق‌هایی تلاش می‌کنند که این مهم محقق شود.

مقیمی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صنایع تامین زیرساخت‌ها و حمایت از تولید داخلی با ایجاد تسهیلات مناسب و زود بازده را از جمله خواسته‌های بخش صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: توجه بیشتر به صنایع و تجهیز و تامین بسترهای لازم شهرک‌های صنعتی استان از نیازهای ضروری امروز استان و کشور است.

وی بر اولویت‌بندی مشکلات شهرک‌های صنعتی استان و بررسی کارشناسی برای رفع مشکلات تاکید کرد و اظهار داشت: تامین آب شرب، ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ترمیم و بهسازی خطوط لوله‌های آب و فاضلاب و تامین امنیت فیزیکی این شهرک‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول