اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

جاده‌های اصلی آذربایجان شرقی 4 بانده می‌شوند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی چهار بانده کردن جاده‌های ارتباطی اصلی را جزو اولویت‌های مدیریت اجرایی استان اعلام کرد.‌

جاده‌های اصلی آذربایجان شرقی 4 بانده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: محورهای تبریز به جلفا، تبریز - سهند، تبریز - اهر، تبریز به سمت بستان آباد و سراب و تبریز - آذرشهر جزو محورهای پرتردد استان است که باید به ترتیب اولویت و برنامه‌ریزی در مدت سه تا 6 ماه به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به کاهش 62 درصدی تصادفات فوتی در نوروز امسال در جاده‌های استان، بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و داشتن معاینه فنی خودروها و نظارت بیشتر بر رانندگان به منظور کاهش و به حداقل رسیدن آمار تصادفات مرگ و میر تاکید کرد.

پورمهدی با تاکید بر استقرار و فعالیت مراکز خدمات رفاهی بین راهی در بزرگراه‌ها و جاد‌ه‌های اصلی استان اظهار کرد: به منظور اطلاع‌رسانی سریع به عوامل امداد و نجات و حضور به موقع نجاتگران در صحنه تصادفات، شرکت مخابرات هرچه سریع‌تر نسبت به پوشش کامل شبکه تلفن همراه و رفع نقاط کور اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نصب علایم راهنمایی و رانندگی و افزایش دوربین‌ها در جاده‌های استان را ضروری دانست و گفت: نباید با پرداختن به جاده‌های شهری از توجه به ایمنی و کاهش تصادفات در جاده‌های روستایی غافل شویم.

کاهش 74 درصد فوتی‌ها در جاده‌های آذربایجان شرقی

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از کاهش 74 درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در ایام نوروز 17 تصادف منجر به فوت، 218 تصادف جرحی و 320 مورد تصادف خسارتی داشتیم.

حسن فرجی بیشترین فوتی‌ها را در خروج از جاده و واژگونی خودرو ذکر کرد و افزود: 90 درصد تصادفات ناشی از خواب آلودگی و خستگی مفرط رانندگان بوده است.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول