اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گفت‌وگو با فارس:

250 شهر دارای مصلی نماز جمعه هستند

معاون بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: در هشت سال گذشته نهضت مصلی‌سازی در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور آغاز شد و در حال حاضر افزون بر 250 شهر دارای مصلی نماز جمعه است.

250 شهر دارای مصلی نماز جمعه هستند

حجت‌الاسلام سید یدالله شیرمردی در حاشیه افتتاح دفتر امام جمعه گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 860 نماز جمعه در سطح کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها دارای مصلی هستند.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: در همین هشت سال گذشته نهضت مصلا‌سازی در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور آغاز شد و در حال حاضر افزون بر 250 شهر دارای مصلی نماز جمعه است.

وی گفت: دیگر شهرهای دارای نماز جمعه نیز به مرور دارای مصلی خواهند شد که البته این امر به تعامل مردم و مسئولان شهرها برای اهدای زمین بستگی دارد.

شیرمردی یادآور شد: در حال حاضر در برخی شهرها نماز جمعه در مساجد جامع یا حسینیه‌ها برگزار می‌شود که البته این اماکن شاید جوابگوی جمعیت فعلی باشد اما برای 30 الی 40 سال آینده جوابگو نخواهند بود.

وی متذکر شد: در راستای برطرف کردن این مشکل باید زمین‌های در نظر گرفته شده برای ساخت مصلی وسیع باشد که دوباره‌کاری صورت نگیرد.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه هم‌اکنون در شیراز مصلی مربوط به 400 سال قبل وجود دارد؛ گفت: این مصلی پس از چهار قرن هنوز جوابگوی نماز جمعه امروز شیراز است که این امر نشان‌دهنده وسعت دید 400 سال گذشته است.

انتهای پیام/82014/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول