اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

ساخت مصلی کمترین کاری که شرکت نفت برای مردم گچساران کرده است

معاون بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ساخت مصلی کمترین کاری است که شرکت نفت برای مردم گچساران کرده است.

ساخت مصلی کمترین کاری که شرکت نفت برای مردم گچساران کرده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید یدالله شیرمردی عصر امروز در مراسم اربعین ارتحال امام جمعه اسبق گچساران، مرحوم حجت‌الاسلام سید علی متقی کاشانی اظهار کرد: مرحوم متقی کاشانی از چهار دهه پیش و پس از انقلاب تا پایان زمان حیاتش در این استان به احیا و ترویج ارزش‌های اسلامی کمک کرد.

وی افزود: مقام عالم آن قدر نزد خداوند بالاست که طبق فرموده امام علی (ع) نگاه به عالم ثوابش همانند نگاه کردن به کعبه است زیرا که عالم هدایتگر و روشنگر دین است.

معاون بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه متقی کاشانی عالمی مخلص بود که انسان‌های زیادی را تربیت کرد، گفت: مداد عالم برتر از خون شهیدان و هدایتگر راه بشر بوده، زیرا که به واسطه مداد عالم است که مردم نفی به طاغوت‌ها کرده و لبیک به الله می‌گویند.

وی، متقی کاشانی را عالم فرهیخته‌ای که حق حیات برگردن مردم این دیار دارد، خواند و ابراز داشت: این مجاهد فی‌سبیل‌الله، اگر در زادگاهش قم و قمصر می‌ماند در ردیف مقامات والای حوزوی بود اما وی دوست داشت در میان مردم این دیار باشد به نحوی که بارها فرمود که مردم گچساران فرزندان من هستند.

شیرمردی خود را فرزند متقی کاشانی خطاب کرد و ابراز کرد: به عنوان فرزند آن مرحوم می‌گویم شما مرحمت کردید که نگذاشتید بدن مطهر آن مرحوم از میان شما برود.

وی خاطرنشان کرد: متقی کاشانی زنده است و تا بیکران‌های عالم ملکوت حضور دارد.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان گچساران نقش مهمی در راهبرد اهداف اقتصادی کشور دارد، عنوان کرد: به شرکت نفت و مسئولان این شهرستان عرض می‌کنم که ساخت این مصلی کمترین کاری است که شما برای این شهر انجام داده‌اید.

شیرمردی خاطرنشان کرد: در حالی که شهرستان مهمی که قطب نفتی ایران بوده باید از این سرمایه عظیم در پیشرفت دیار خود سهم داشته و مردم این شهر باید سهم عمده‌ای از این صنعت داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به مسئله فرهنگ، اذعان کرد: مسائل فرهنگی باید در اولویت کاری باشد، چراکه سال، سال فرهنگ بوده و در سایه فرهنگ است که کشور پیشرفت می‌کند.

انتهای پیام/82019/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول