اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد در جمع اعضای نظام مهندسی ساختمان:

مهندسان ساختمان برای ساخت مصلای بزرگ در یزد طرح ارائه دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از مهندسان عضو در نظام مهندسی ساختمان استان یزد خواست تا برای ساخت مصلای بزرگ در شهر یزد طرح‌های جدید و اسلامی ارائه دهند.

مهندسان ساختمان برای ساخت مصلای بزرگ در یزد طرح ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح امروز در دیدار با اعضای نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر توجه به معماری اسلامی در ساخت و سازها اظهار داشت: مهندسان جوان باید طرح‌های جدید و ابتکاری اما اصیل برای ساخت و ساز شهری ارائه دهند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده و ارائه طرح‌های خوب از سوی اعضای نظام مهندسی ساختمان در استان یزد بیان کرد: شایسته است مهندسان ساختمان بین معماری جدید و معماری اصیل رومی انطباق برقرار کنند و معماری اسلامی را اجرا کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در ساخت و سازها نیازمند تحول هستیم، عنوان کرد: در ساخت و سازهای جدید علاوه بر توجه به ریشه‌های معماری اصیل و اسلامی باید به مباحث جدید برای ایمنی و ... نیز توجه شود.

ناصری همچنین بر ارائه طرح‌های ابتکاری از سوی مهندسان ساختمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها نیز تاکید کرد و یادآور شد: اگر این امر در ساختمان سازی با هر کاربری مورد توجه قرار گیرد، مصرف انرژی در استان به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو طرح مهمی که در استان می‌تواند با حضور مهندسان ساختمان قوت گیرد و به نحو شایسته‌ای اجرا شود، بیان کرد: تقویت حوزه‌های علمیه و گسترش فضاهای مرتبط با آن همچنین ساخت مصلای بزرگ شهر دو طرح مورد نظر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: لازم است مهندسان با اصول مهندسی روز و استفاده از ظرفیت خیران و بخش خصوصی، برای ساخت حوزه‌های جدید و فضاهای مرتبط با آن طرح ارائه دهند.

وی همچنین بر ارائه طرح‌های اصیل اسلامی، فنی و جدید برای ساخت مصلای بزرگ شهر یزد از سوی مهندسان تاکید کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مورد لزوم مشارکت مهندسان برای ارائه طرح به منظور ساخت مصلی و حوزه علمیه در یزد اظهار داشت: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد آمادگی کامل دارند تا در این پروژه‌ها مشارکت و همکاری کنند.

سید حسن اعلایی عنوان کرد: در حال حاضر 4هزار و 700 نفر در نظام مهندسی ساختمان استان یزد عضو هستند و در اغلب پروژه‌های شهری همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه ساخت و سازهای شهری در یزد توسط هفت گروه مهندسی انجام می‌شود و در طراحی و ساخت و سازهای شهری نیز سهیم هستیم.

انتهای پیام/2464/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول