اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

فعالیت 203 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از فعالیت 203 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قم خبر داد.

فعالیت 203 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قم

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قم با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش بهره‌وری افراد اظهار کرد: 203 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعالیت دارند که در سال 92 در این آموزشگاه‌ها یک هزار و 778 دوره آموزشی برقرار شد و در یک هزار و 488 دوره کارآموزان ثبت نام نموده و مشغول به کسب آموزش شدند.

وی با اشاره به نقش بسیار فعال آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان در امر ترویج آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: به طور حتم آموزش‌های مهارتی در توانمندسازی افراد در حوزه‎های اشتغال پایدار نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: این اداره کل علاوه بر توانمندسازی مهارتی افراد در بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد، در مراکز ثابت دولتی، ندامتگاه‌ها، دانشگاه‌ها، روستاها، تیم‌های سیار، پادگان‌ها و... در حال ارائه آموزش‌های مورد نیاز جامعه هدف بوده و برنامه جامعی برای سال 93 ترسیم کرده است.

عطارنیا با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بازار محور بوده و بستر ایجاد کسب و کار در جامعه را برای افراد مهیا کند خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با این رویکرد در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت 203 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان افزود: طی سال گذشته 468 مورد بازرسی از روند فعالیت این آموزشگاه‌ها به عمل آمده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان و بر اساس استانداردهای مهارت آموزش، شهریه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تامین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌‌کنند.

عطارنیا توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور را مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برشمرد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز همچون سال‌های گذشته مصمم است در راستای ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار گام‌های موثری را بردارد.

انتهای پیام/78008/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول