اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش قروه خبر داد

تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش قروه نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار

مدیر آموزش و پرورش قروه گفت: در حال حاضر 8 پروژه عمرانی نیمه‌تمام در بخش آموزش و پرورش قروه وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است.

تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش قروه نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین الماسی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش قروه  با بیان اینکه در حال حاضر 8 پروژه عمرانی نیمه‌تمام در بخش آموزش و پرورش قروه وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است،اظهار کرد: این طرح‌ها از 11 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به وجود 40 مدرسه تخریبی در شهرستان، تصریح کرد: تسریع در تکمیل این طرح‌ها با توجه به نیاز به فضای آموزشی استاندارد بسیار ضروری است.

الماسی از ایجاد بانک اطلاعاتی مدارس در این شهرستان هم خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف احصای نیازمندی‌های مدارس در بخش فضای فیزیکی ایجاد شده است.

وی افزود: در مقابل این بانک 32 مدرسه روستایی فاقد حصارکشی و نیز محوطه نامناسب شناسایی شده است که اجرای این امور در این مدارس به 27 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش قروه از 999 کلاس درس موجود در این شهرستان، 610 مدرسه فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است، که باید برای آن چاره اندیشی ضروری قبل از فرا رسیدن فصل سرما انجام گیرد.

وی تصریح کرد: از این تعداد 434 کلاس درس در روستاها از سیستم گرمایش نفتی استفاده می‌کنند.

الماسی گفت: دانش‌آموزان سه روستای شهرستان نیز در حال حاضر در کانکس مشغول تحصیل علم هستند.

وی عزم ملی در قالب کمک‌های خیرین و نیز مدیریت جهادی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در بخش توسعه و تجهیز و نیز مرمت فضای فیزیکی مدارس را ضروری اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش قروه در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای بزرگداشت هفته معلم در این شهرستان اظهار داشت: در این هفته از 26 معلم نمونه استانی و 1 معلم نمونه استانی در قروه تجلیل می‌شود.

الماسی به لزوم مشارکت فعالانه فرهنگیان و معلمین برای تحقق شعار سال نیز تاکید کرد و گفت: این شعار نقشه راه ملت ایران را برای رسیدن اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم کرده است.

وی افزود: همه باورهای فرهنگی در سایه فرهنگ غنی اسلامی قابل تحقق است و از این رو تلاش فرهنگیان در سال 93 برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه خواهد بود.

الماسی یکی از مهم‌ترین معضلات آموزشی در این شهرستان را عدم توازن رشته‌های تحصیلی اعلام کردو افزود: نقش اولیا و مربیان در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در رشته علوم تجربی ظرفیت ما اشباع شده است و به جز رشته‌های علوم پزشکی عملا در سایر رشته ها بسیار کم است.

مدیر آموزش و پرورش قروه وضعیت قبولی خرداد سال گذشته قابل‌قبول و به همین دلیل برنامه‌ریزی مناسبی برای  ارتقای سطح قبولی در خرداد امسال انجام گرفته است.

انتهای پیام/79009/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول