اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

افزایش اعضا اولویت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تلاش در راستای افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را از اولویت‌های برنامه‌های سال جاری این نهاد عنوان کرد.

افزایش اعضا اولویت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی است

‌محمدحسین مطیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، پرداختن به مطالعه کتاب می‌تواند نقش موثری در ارتقای برنامه‌های فرهنگی و افزایش سطح فرهنگ افراد جامعه ایفا کند که در این زمینه نهاد کتابخانه‌ها نقش بسیار موثری بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که سرانه مطالعه یکی از ابزارهای مهم در ارزیابی سطح فرهنگ جوامع مختلف به شمار می‌رود، باید تمام سعی و تلاش خود را برای افزایش سرانه مطالعه و انس هر چه بیشتر مردم با کتاب به کار گیریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از شروط لازم برای افزایش مطالعه فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز است، ادامه داد: متاسفانه بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند به تمام نیازهای این بخش پاسخ مناسبی دهد، بر این اساس لازم است خیرین به این عرصه ورود کرده و دولت را در تامین بخشی از این نیازها یاری رسانند.

مطیعی با اشاره به اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خاطرنشان ساخت: در سال جاری اولویت‌های این نهاد در چهار حوزه افزایش شاخص مهم عضو، کتاب، امانت و فضای کتابخانه‌ها تعریف شده است که برای دستیابی به این مهم نیازمند همکاری و تعامل مناسب بخش دولتی و خیرین هستیم.

وی بیان کرد: در سطح کلان مدیریت تدوین برنامه جامع کتابخانه‌ها، قانون‌گرایی، بهبود وضعیت رفاهی و اصلاح احکام کتابداران، تفویض اختیار به ادارات کل و تشکیل کمیته‌های منطقه‌ای به منظور تصمیم‌گیری بهتر و مشارکت بیشتر همکاران کتابدار به عنوان شاخصه‌های مهم مدیریتی در دستور کار قرار گرفته که در استان‌ها نیز این سیاست‌ها اجرایی خواهد شد.

به گفته وی آماده‌سازی زیر ساخت‌های فرهنگی به منظور افزایش سرانه مطالعه، فرهنگ‌سازی مطالعه و اهدای کتاب به مراکز و نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی، برگزاری منظم و مدون جلسات انجمن‌های شهرستان‌ها، برگزاری همایش خیرین کتابخانه‌‌ساز، استفاده بیشتر از پتانسیل انجمن‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور رفع مشکلات کتابخانه‌ها و پیگیری احداث کتابخانه مرکزی استان از اولویت‌های مهم استان در سال جاری به شمار می‌رود.

مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود فضای کتابخانه‌های عمومی استان را 31 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: علاوه بر این 21 هزار متر مربع زمین نیز به منظور احداث 25 هزار متر مربع کتابخانه‌های مصوب دور سوم سفر (8 مصوبه) با همکاری فرمانداران و دیگر مسئولین ذیربط ایجاد خواهد شد.

به گفته وی در افق 1404 فضای کتابخانه‌های استان مرکزی باید به 128 هزار مترمربع برسد.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول