اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ابتدای امسال

تعداد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان به 210 باب رسیده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان در نخستین روزهای سال جاری به 210 باب کتابخانه رسیده است.

تعداد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان به 210 باب رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لفته منصوری صبح امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و اهداف پیش‌بینی شده سند چشم‌انداز تلاش می‌کند که یکی از راهکارهای تحقق شعار سال در راستای ارتقای سطح فرهنگ، توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی افزود: این نهاد با هدف افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اقدام به راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری سایر نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه تاکید کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های کارشناسان اداره کل، از ابتدای سال جاری تاکنون سه باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول و آبادان به مجموع کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده است.

وی افزود: این سه باب کتابخانه شامل کتابخانه مشارکتی الزهرا در شهرستان اندیمشک به متراژ 150 متر مربع، کتابخانه مشارکتی اصول دین در شهرستان دزفول به متراژ 150 متر مربع و کتابخانه مشارکتی پژوهش در شهرستان آبادان به متراژ 100 متر مربع است.

منصوری تاکید کرد: همه مراحل اداری مربوط به این سه کتابخانه در سه ماهه آخر سال گذشته انجام شد و رسما دیروز در سامانه نهاد کتابخانه‌های عمومی به ثبت رسیدند.

وی در ادامه گفت: با اضافه شدن این سه باب کتابخانه به مجموع کتابخانه‌های عمومی استان تعداد کتابخانه‌های عمومی در استان خوزستان به 210 باب با زیربنای 98 هزار و 992 متر مربع رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در فروردین ماه 92 تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در استان 34 باب کتابخانه بوده است که در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در فروردین 93 به 48 باب کتابخانه رسیده که این نشان از رشد 42 درصدی در این زمینه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اعلام آمادگی واحد مشارکت‌های این اداره کل جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به دستگاه‌های متقاضی، ابراز داشت: در صورت اختصاص مکان لازم، این نهاد خدمات لازم را برای راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/72001/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول