اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای قضایی استان اعلام شد

ابراز نگرانی رئیس دادگستری گلستان از تغییر کاربری اراضی کشاورزی

رئیس کل دادگستری گلستان از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی رئیس دادگستری گلستان از تغییر کاربری اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری گلستان، احمد فاضلیان در جلسه شورای قضایی استان گلستان اظهار داشت: برخورد با مفاسد اقتصادی، فراجناحی است و باید بر اساس منافع ملی صورت گیرد تا جامعه مطمئن شود که در حوزه اقتصادی به دنبال امنیت اقتصادی و ایجاد فرصت‏های برابر هستیم.

وی با بیان اینکه برخورد با مفاسد و رشد اقتصادی مکمل یکدیگر هستند در پاسخ به سخنان برخی که معتقد هستند مبارزه با مفاسد اقتصادی، انگیزه‏های سرمایه‏گذاری را از بین می‏برد و امنیت آن را به خطر می‏اندازد، تصریح کرد: برخورد شفاف و به دور از احساسات با مفاسد اقتصادی نه تنها امنیت سرمایه‏گذاری را مختل نمی‏کند، بلکه زمینه سرمایه‏گذاری سالم و رقابتی را نیز در استان ایجاد می‏کند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه برطرف شدن ریشه‏های فساد را رسالت خودمان می‏دانیم، افزود: تلاش می‏کنیم امسال نیز همچون سال‏های گذشته در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‏گذاری، امنیت سرمایه‏گذاری‏های مشروع را که زیربنای ایجاد اقتصاد مقاومتی بر اساس اتکا به منابع داخلی است تامین و زمینه‏های لازم برای سرمایه‏گذاری با همکاری سایر دستگاه‏ها را در استان ایجاد کنیم.

فاضلیان لازمه توسعه اقتصادی را شناسایی ظرفیت‏های استان، معرفی آنها و اتخاذ سیاست‏های تشویقی برای جذب سرمایه‏گذاران در حوزه‏های مختلف گردشگری، صنعت و کشاورزی برشمرد و گفت: باید از امکانات خدادادی و طبیعی موجود در استان برای توسعه همه جانبه و پایدار استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان، وصول معوقات بانکی را از دیگر دغدغه‏های دستگاه قضایی استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: این تسهیلات متعلق به بیت‏المال است و تاخیر در پرداخت آن علاوه بر اختلال در سیستم بانکی کشور، امکان حمایت از سرمایه‏گذاران و واحدهای تولیدی را در استان با مشکل مواجه می‏کند.

فاضلیان افزود: علاوه بر شعب ویژه رسیدگی به پرونده‏های معوقات بانکی در دادسراهای استان، واحدهای اجرایی ثبت اسناد و املاک نیز آماده‏اند تا به بانک‏ها برای وصول این معوقات کمک کنند.

وی از بانک‏ها نیز خواست با اتخاذ تدابیر ویژه، بازپرداخت مطالبات بانکی را تضمین کنند.

وی با ابراز نگرانی از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان از مسئولان جهاد کشاورزی استان خواست علاوه بر فراهم کردن بسترهای مناسب برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک برای تامین نیاز استان، اهتمام خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به کار گیرند.

فاضلیان افزود: اگر در این حوزه بی‏توجهی کنیم، قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس کل دادگستری گلستان برداشت غیرمجاز شن و ماسه را از دیگر مشکلات موجود در بخش کشاورزی استان برشمرد و گفت: باید با شناسایی مناطق پرخطر و ملزم کردن افراد به اصلاح اراضی پس از برداشت مجاز شن و ماسه، از عواقب ناخوشایندی که از سوی این بخش استان را تهدید می‏کند جلوگیری کرد.

فاضلیان با بیان اینکه بیکاری ریشه بسیاری از جرایم در استان است، گفت: باید صنعت و توسعه شهرک‏های صنعتی به منظور پویایی اقتصاد و کاهش معضل بیکاری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2307/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول