اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

خریداران اینترنتی مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: خریداران کالای آنلاین و اینترنتی مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند.

خریداران اینترنتی مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در نشست انتظامی استان خرید آنلاین کالا و خدمات را باارزش‌ترین خدماتی دانست که روی اینترنت ارائه می‌شود.

وی صرفه‌جویی در وقت کاربران، افزایش امنیت در جابه‌جایی پول، کاهش هزینه‌های بازاریابی و ... را از مزایای خرید آنلاین عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای گیلان تصریح کرد: کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از عدم اطلاع یا کم‌دقتی خریداران و مشتریان آن را با تهدید و آسیب‌هایی مواجه کرده است.

وی رعایت چند نکات در هنگام خریدهای الکترونیکی برای شهروندان را بسیار مهم و ضروری دانست و یادآور شد: فروشگاه‌هایی که کالای غیر مجاز به فروش می‌رسانند به قصد کلاهبرداری به وجود آمده‌اند.

محمدخانی با اشاره به اینکه از فروشگاه‌هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند خرید کنید، گفت: در هنگام خرید آنلاین با روش‌هایی نظیر جستجو در انجمن‌هایی که اعضای آنها تجربیات خرید آنلاین خود را برای اطلاع دیگر اعضا می‌نویسند از مدیر و گردانندگان فروشگاه احراز هویت شود.

به گفته وی، در بعضی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌ها فرد را به صفحاتی هدایت می‌کنند که آدرسی بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز عبور، cvv2 و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملاً امکان هرگونه اقدامی را با حساب و موجودی فرد خواهد داشت.

انتهای پیام/2300/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول