اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سلامت مدارس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

برگزاری همایش خودمراقبتی مادران دانش‌آموزان در آبیک

مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از برگزاری همایش خودمراقبتی مادران دانش‌آموزان در مدارس شهرستان آبیک خبر داد.

برگزاری همایش خودمراقبتی مادران دانش‌آموزان در آبیک

فاطمه طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به برگزاری هفته سلامت سال جاری اظهار کرد: در سال‌های گذشته روزهای 18 تا 24 فروردین ماه به هفته سلامت اختصاص داشت و برنامه‌های ویژه‌ای در طول آن به اجرا در می‌آمد، اما در سال جاری برای نخستین بار این هفته در روزهای یکم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: از آنجا که روز نخست این هفته در سال جاری «توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی» نام گرفته، ویژه برنامه‌هایی نیز به منظور اجرا در مدارس استان تدوین و تدارک دیده شده است.

مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین عنوان کرد: همایش خودمراقبتی مادران دانش‌آموزان از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود که در سه مورد از مدارس شهرستان آبیک به اجرا در می‌‌‌‌‌‌‌آید.

طاهریان تصریح کرد: برگزاری همایش خودمراقبتی بازنشستگان آموزش و پرورش و مرکز بهداشت تاکستان، بازدید پیشگامان سلامت آموزش و پرورش از مرکز بهداشتی درمانی زیاران در شهرستان آبیک و همچنین دیدار رئیس آموزش و پرورش و کارکنان با مدیر شبکه و کارکنان مرکز بهداشت نیز برنامه‌های دیگری از هفته سلامت را در مدارس شامل می‌شود.

مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به نصب پلاکارد و بنر در مدارس مروج سلامت از سوی آموزش و پرورش، از اقداماتی نظیر برگزاری همایش خودمراقبتی با حضور والدین و رابطان سلامت در بویین زهرا برای مدارس منتخب و آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان ویژه مربیان بهداشت به عنوان مواردی دیگر از برنامه‌های تدوین شده در این حوزه یاد کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی دانش‌آموزان و والدین، مسابقات گوناگون و توزیع نشریاتی با موضوعات مرتبط با حوزه سلامت از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین بیان کرد: امید است این گونه برنامه‌ها به افزایش آگاهی نسل جدید نسبت به اهمیت سلامت آنان کمک کند.

انتهای پیام/77011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول