اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

فرهنگ بر تمامی بخش‌ها تأثیرگذار است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و گفت: موضوع فرهنگ می‌تواند اثربخشی و تأثیرگذاری بر همه بخش‌ها داشته باشد.

فرهنگ بر تمامی بخش‌ها تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امشب در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سال‌جاری، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی است و امروز به همین دلیل شاهد توسعه و گسترش آن در جهان هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) که انقلاب اسلامی را ادامه انقلاب رسول اکرم می‌دانست، افزود: انقلاب اسلامی تفکر اسلام ناب محمدی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه به گفته بسیاری از نظریه‌پردازان خطر ایدئولوژیکی انقلاب اسلامی خطرناک‌تر از سایر مسائل این انقلاب است، بیان کرد: این انقلاب اصل لیبرالیسم را تهدید می‌کند.

حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه دشمنان اسلام در فکر کنار گذاشتن دستورات الهی و خدا از زندگی بشری هستند، ادامه داد: انقلاب ایران اسلام را به زندگی مردم وارد کرد و هیچ قانون و نمادی را بالاتر از قانون خدایی نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در سطح جهان هستیم، اضافه کرد: تنها چیزی که دشمنان اسلام می‌توانند در مقابل کشورمان بایستند هجمه‌های فرهنگی است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه برای مقابله با اسلام دشمنان بحث فساد را در جامعه گسترش دادند، تصریح کرد: امروز در جامعه برای جلوگیری از هجمه‌های فرهنگی باید سبک زندگی اسلامی را گسترش داد.

حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه انسانی که تفکر ناب محمدی را داشته باشد می‌تواند در برابر توطئه‌های دشمنان بایستند گفت: سبک زندگی که بر مبنای اسلامی و دینی شکل بگیرد به هیچ عنوان نمی‌توان به آن ضرری وارد کرد.

وی در ادامه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: موضوع فرهنگ می‌تواند اثربخشی و تاثیرگذاری بر همه بخش‌ها داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه امروز به دلیل نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با این نام دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در کشورمان برجسته شده است، تصریح کرد: در دنیای امروز فرهنگ نقش اساسی و کلیدی را دارد.

حسینی‌شاهرودی همچنین اظهار داشت: باورها و اعتقادات اسلامی می‌توانند فرهنگ اسلامی را در جامعه رشد و توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر باورها و ارزش‌های موجود در سطح جامعه اسلامی باشند میوه و ثمره آن نیز خوب خواهد بود، افزود: معرفت، تربیت، علم و کمال میوه و ثمره خوبی است که از ارزش‌های اسلامی ناشی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه آداب، سنن و رسوم از جمله ریشه‌ها، تنه و میوه‌های فرهنگ هستند، بیان کرد: برای وارد شدن به مقابله با هجمه‌های فرهنگی همه ما باید به صحنه آمده و با زنده کردن آداب و رسوم، درصدد مقابله با این هجمه‌ها برآییم.

حسینی‌شاهرودی گفت: در بخش اقتصاد نیز با وارد کردن نیروی کار توانمند، امکانات و بودجه‌های مردمی می‌توان به موفقیت‌های زیادی رسید و در بحث فرهنگ هم باید نسبت به جنگ نرم احساس خطر کرده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام به برکت نظام جمهوری اسلامی و هوشیاری مردم نمی‌توانند امنیت کشورمان را به هم بزنند، ادامه داد: دشمنان کشورمان با ارزشی نشان دادن مسائل ضدفرهنگی قصد دارند فرهنگ غنی ایران را از بین ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تاکید کرد: مقابله با این هجمه‌ها نیازمند عزم ملی هم از نظر قدرت و هم از نظر فرهنگی است که با وجود فرهنگ غنی و سابقه تمدنی کشورمان می‌توانیم توطئه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط که دشمن با استفاده از تمامی امکانات علیه کشورمان اقدام می‌کند باید به جنگ نرم و فرهنگی که دشمن راه انداخته اعتقاد داشته باشیم، ادامه داد: امیدواریم در شورای فرهنگ عمومی که با نام سال فرهنگ و اقتصاد است، عزم ملی در بین مسئولین ایجاد شود و با نگاه مدیریت جهادی، برنامه‌ریزی درست برای رسیدن به توسعه کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج میدان‌دار جنگ نرم است، گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان به خوبی استقامت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: باید در بخش‌های مختلف نگاه ما فرهنگی باشد که امیدواریم همه مسئولان با عزم جدی پای کار بیایند و توسعه و ترقی استان را در مقوله‌های فرهنگی و اقتصادی شاهد باشیم.

وی در پایان ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه خیر کثیر مداوم است که خداوند در قرآن کریم کوثر را در شان آن حضرت بیان کردند.

انتهای پیام/79001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول