اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مسئول بسیج دانش‌آموزی کرمانشاه مطرح کرد

عضویت 81 درصدی دانش‌آموزان کرمانشاهی در بسیج دانش‌آموزی‌

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه از عضویت 81 درصدی دانش‌آموزان کرمانشاهی در بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 195 هزار دانش‌آموزان عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.

عضویت 81 درصدی دانش‌آموزان کرمانشاهی در بسیج دانش‌آموزی‌

سیروس حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از عضویت 81 درصدی دانش‌آموزان کرمانشاهی در بسیج دانش‌آموزی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 195 هزار و 917 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 علاوه بر برگزاری برنامه‌های هفته معلم، نظیر یادواره شهدای فرهنگی؛ برنامه سپاس معلم نیز برگزار شد که توسط دانش‌آموزان بسیجی از معلمان قدردانی به‌عمل آمد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه به حضور مسئولان سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در مدارس استان به‌منظور تجلیل از معلمان اشاره کرد.

حاتمی بیان داشت: در تابستان سال 92 طی دو مرحله طرح ولایت برای تربیت جانشین فرماندهی واحدهای مقاومت مدارس با حضور حدود 400 نفر دانش‌آموز دختر و پسر برگزار شد.

وی با اشاره به حضور حدود هشت هزار دانش‌آموز در دو عرصه مرمت و بهسازی مدارس و اردوهای یک‌روزه جهادی، تصریح کرد: 334 مدرسه در تابستان 92 توسط دانش‌آموزان بهسازی و رنگ‌آمیزی شد.

این مسئول ابراز داشت: برنامه‌های متنوع هفته بسیج دانش‌آموزی سال 92 در استان کرمانشاه با شرکت و استقبال دانش‌آموزان مدارس استان کرمانشاه همراه بود.

*برگزاری 320 یادواره آموزشگاهی در کرمانشاه

به گفته حاتمی، با هماهنگی مدارس یادواره شهدای دانش‌آموز در سالروز شهدای دانش‌آموزی که مدارس به‌نام آنها مزین شده و یا از آن مدرسه اعزام شده‌اند، در آموزشگاه برگزار شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه یادآور شد: طی سال 92 جمعا 320 یادواره آموزشگاهی و 17 یادواره شهدای شهرستان برگزار شد.

وی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با حضور حدود 700 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر، مسئولان استانی، پدر شهید فهمیده و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

حاتمی ابراز داشت: برنامه‌های سال 93 با کیفی‌سازی حلقه‌های صالحین برای قشر دانش‌آموز با حضور اولیا و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال‌جاری طرح نصب تصویر، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز در مدارس اجرا می‌شود.

*برپایی طرح هجرت با رویکرد فرهنگی

وی از برگزاری طرح هجرت سال 93 با حضور دانش‌آموزان با رویکرد امورات فرهنگی و با شعار «اصلاح سبک زندگی در راستای فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی» خبر داد.

حاتمی اظهار داشت: دوره آموزشی تربیتی «یاوران ولایت» برای تربیت فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی در مدارس متوسطه برگزار می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای این برنامه را دانش‌آموز محوری و به‌کارگیری دانش‌آموزان به‌عنوان فرماندهان واحدهای مقاومت عنوان کرد.

وی فعالیت‌های مختلف به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، هفته بسیج دانش‌آموزی، هفته بسیج، دهه مبارک فجر و... را از دیگر برنامه‌های سال 93 بسیج دانش‌آموزی برشمرد.

 

*ایجاد مثلث تربیتی بسیج دانش‌آموزی

حاتمی در خصوص برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی برای توجه به مقوله فرهنگ مدنظر مقام معظم رهبری، ابراز داشت: بسیج دانش‌آموزی در این راستا برنامه‌های متنوع فرهنگی را به اجرا می‌گذارد.

وی افزود: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی در قشر دانش‌آموز به سهولت امکان‌پذیر است، لذا بسیج دانش‌آموزی در سال 93 با رویکرد فرهنگی و با تشکیل مثلث تربیتی بسیج، مدرسه و خانواده در این راستا اقدام خواهد کرد و انتقال و فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها از اهداف این مثلث تربیتی است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه گفت: در تلاش هستیم علاوه بر تاثیر مثبت بر اقتصاد خانواده، ‌سبک صحیح زندگی و دوری از اسراف و سبک زندگی غربی را در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کنیم.

انتهای پیام/2700/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول