اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

26هزار نوبت بازدید از طرح‌های خودکفایی امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته از طرح‌های خودکفایی کمیته امداد استان، 26 هزار و 600 نوبت بازدید صورت گرفته است.

26هزار نوبت بازدید از طرح‌های خودکفایی امداد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، مهدی خزاعی‌عرب اظهار داشت: تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 16 هزار و 150 طرح، تحت نظارت ناظران مجموعه بوده‌اند.

وی با تأکید بر این که از شاخصه‌های امداد که در پایداری اشتغال هم بسیار مؤثر بوده، نظارت مستمر بر طرح‌ها است، خاطر نشان کرد: بنا به اظهار نظر مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و بر اساس نتایج راستی آزمایی‌های صورت گرفته در طرح‌های اشتغال سال 92، کمیته امداد استان در بین دستگاه‌های اجرایی، سالم‌ترین مسیر با کمترین هدر رفت اشتغال را داشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به این که نظارت‌ها بنا به تسهیلات پرداختی، در یک بازه زمانی پنج ساله برنامه‌ریزی شده تصریح کرد: برای اجرای هر چه بهتر نظارت‌ها در شهرستان‌های استان به نسبت طرح‌های فعال‌، نیروی انسانی لازم را به کار گرفتیم.

خزاعی‌عرب ادامه داد: این نیروها از بخش خصوصی و به صورت غیر رسمی، مشغول به نظارتند و حق‌الزحمه آنها هم بر اساس گزارش‌های نظارتی ارائه شده پرداخت می‌شود.

وی در ارتباط با شیوه بازدید طرح‌ها گفت: بر اساس شیوه نامه موجود برای نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی، طرح‌هایی که در سال نخست اجرا هستند هر دو ماه یک نوبت(6نوبت در سال) مورد بازدید و کنترل قرار می‌گیرند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که نظارت‌ها به گونه‌ای است که در هر طرح به ثبات لازم برسیم، ادامه داد: کنترل‌ها دایم و مستمر بوده اما بسته به سنوات فعالیت از تعداد بازدیدها کاسته می‌شود، به گونه‌ای که در سال پنجم که طرح به استقلال لازم رسیده و روی پای خود ایستاده است، تنها دو نوبت بازدید در سال صورت می‌گیرد.

خزاعی‌عرب یادآور شد: اگر طی بازدیدهای متوالی محرز شود که طرح به جهت سوء مدیریت و یا صورت عامدانه از مسیر اصلی خارج شده، با تذکرها و راهنمایی‌های لازم، رفع موانع و برگرداندن طرح به مسیر اصلی از مجری خواسته می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مجری طرح، نسبت به رفع موانع اقدام نکرد و کار جریان نیافت، مجموع مبلغ تسهیلات پرداختی به صورت یکجا وصول گشته، طرح از حمایت‌های ما خارج می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی در ارتباط با طرح‌هایی که غیر عامدانه از مسیر خارج می‌شوند یا به واسطه شرایط اقتصادی منطقه، بازدهی مطلوبی ندارند گفت: راهکار امداد این است که با تزریق سرمایه و ارائه مشاوره لازم، طرح را به حالت عادی برگرداند اما اگر طرح به بن‌بست خورد و احیای دوباره آن مقدور نشد با حمایت‌های لازم نسبت به تغییر و جایگزینی آن اقدام می‌شود.

خزاعی‌عرب ادامه داد: درمورد طرح‌هایی که به رکود رسیده‌اند و فرد تمایلی به ادامه آن ندارد، برای جلوگیری از ضرر و زیان آن، هزینه‌های خرید ابزار و ادوات از اصل رقم وام کسر شده، بقیه آن برگردانده می‌شود تا فرد بیش از این متضرر نشود.

وی هدر رفت و خطای صورت گرفته در طرح‌های اشتغالزایی امداد را  بسیار ناچیز و زیر پنج درصد عنوان کرد.

انتهای پیام/22482/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول