اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد عفو بین الملل از دولت الجزایر در آستانه انتخابات

سازمان عفو بین الملل امروز دوشنبه مقام های الجزایری را به نقض آزادی بیان و تلاش برای بستن دهان مخالفان متهم کرد.

انتقاد عفو بین الملل از دولت الجزایر در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد با نزدیک شدن به زمان مقرر انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، مقامات این کشور دهان منتقدان را بسته و آزادی بیان را به شدت محدود کرده‌اند.

بنا به گزارش‌های خبری، به نظر می رسد عبدالعزیز بوتفلیقه 77 ساله که از پانزده سال پیش قدرت را در الجزایر در دست گرفته است شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد با وجود اینکه خود به خاطر مشکلات جسمانی در مبارزات انتخاباتی حضور ندارد.

این نهاد بین المللی  که مقر آن در لندن است در بیانیه ای گفت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری نقض شدید آزادی بیان از سوی حکومت الجزایر وجود خلأهای نگران کننده در زمینه حقوق بشر در این کشور را به نمایش گذاشت.

نیکلا دوکرث مدیر کل پژوهش های سازمان عفو بین الملل در این بیانیه آورده است: با نزدیک شدن به زمان انتخابات در این کشور سرکوب ها بیشتر شد تا آشکار شود مقام های الجزایری در برخورد با انتقادهای عمومی کوتاه نمی آیند و حتی در این زمینه برایشان تفاوتی نداردکه انتقادها در چه سطحی باشد.

این بیانیه تاکید کرد: الجزایر که در دهه نود قرن گذشته شاهد جنگ داخلی بود شرایط فوق العاده در کشور را در سال 2011 لغو کرد اما همچنان آزادی بیان و تجمع در این کشور با قید و بندهایی مواجه است.

انتهای پیام/ل.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول