اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

وزیر کشور پاکستان:

زندانیان طالبان پاکستان با مشورت ارتش آزاد شدند

وزیر کشور پاکستان با رد اخبار مربوط به اختلاف‌نظر ارتش و دولت در روند صلح با طالبان، تصریح کرد که آزادی زندانیان طالبان با مشورت ارتش انجام شده است.

زندانیان طالبان پاکستان با مشورت ارتش آزاد شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که دولت برای آزادی زندانیان طالبان با ارتش این کشور مشورت کرده است.

وی با رد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه دولت و ارتش درباره آزادی زندانیان طالبان دچار اختلاف هستند، افزود: دولت تنها پس از مشورت با ارتش مبادرت به آزادی زندانیان غیر جنگجوی طالبان کرده است.

وزیر کشور پاکستان که شب گذشته در یک نشست خبری در اسلام‌آباد حاضر شده بود، گفت: تاکنون 19 تن از اعضای غیر جنگجوی قبیله «محسود» با مشورت ارتش آزاد شدند و 12 یا 13 تن دیگر نیز آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعضای جنگجوی طالبان در این مرحله از مذاکرات آزاد نمی‌شوند، افزود: طالبان نیز خواهان آزادی این افراد نیستند و تصمیم‌گیری در این باره در مراحل نهایی مذاکرات اتخاذ می‌شود.

به گفته چودری نثار، دولت نیز از طالبان خواسته است تا شماری از افراد اسیر در دست این گروه، از جمله فرزندان 2 تن از مقامات سابق این کشور و پروفسور «اجمل خان»، را آزاد کند.

وی موضوع تعلیق یا به بن بست رسیدن روند صلح را نیز رد کرد و گفت که دور بعدی مذاکرات تا چند روز دیگر آغاز می‌شود.

این مقام پاکستانی خاطرنشان کرد که دولت پاکستان در حال مذاکره با تحریک طالبان پاکستان (که شامل 37 گروه مختلف است) می‌باشد و در عین حال، گروه‌های دیگری نیز طرف مذاکره دولت هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول