اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از انتشار نتایج 10 درصد آراء صورت گرفت

واکنش متفاوت کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان به اعلام نتیجه اولیه شمارش آراء

پس از اعلام نتایج 10 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، کاندیداها نسبت به این نتایج واکنش‎های متفاوتی نشان دادند.

واکنش متفاوت کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان به اعلام نتیجه اولیه شمارش آراء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ساعاتی پس از اعلام نتایج 10 درصد آرای شمارش شده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، کاندیداها واکنش‎های متفاوتی نسبت به این نتایج نشان دادند.

«عبدالله عبدالله» که با کسب نزدیک به 42 درصد آرای اعلام‎شده در صدر فهرست این نتایج قرار گرفته است، ساعاتی پس از اعلام این نتایج در مقابل دوربین رسانه‎ها قرار گرفت و از این نتایج ابراز رضایت کرد.

وی با پذیرفتن این مهم که این اعلام نتیجه نهایی نیست و نتایج در روزهای آینده تغییر خواهد کرد، گفت: امیدوار است که کمیسیون‎های انتخابات با شفافیت به کار خود ادامه دهند.

«اشرف غنی احمدزی» که با کسب36.7 درصد آرای اعلام‎شده جایگاه دوم این فهرست را به خود اختصاص داده نیز با استقبال از اعلام نتایج فعلی گفت: نتیجه این تعداد آرا نمی‎تواند بیانگر تصویر کلی از نتیجه نهایی انتخابات باشد.

به گفته وی، انتخابات مانند مسابقه فوتبال است که نتیجه آن ممکن است تا دقیقه 90 تغییر کند.

6 کاندیدای دیگر نیز با انتشار اطلاعیه‌ای مشترک، نسبت به این نتایج اعتراض نموده و ادعا کردند که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان باید پیش از اعلام نتایج 10 درصدی، آرای سالم را از ناسالم تفکیک می‎کرد.

«عبدالرب رسول سیاف»٬ «زلمی رسول»٬ «قطب الدین هلال»٬ «محمد شفیق گل آغا شیرزی»، «داوود سلطان زوی» و «هدایت امین ارسلا» با امضا و انتشار اطلاعیه یاد شده، مدعی شدند که «با تأسف از انجام تقلب گسترده، مقامات حکومتی و مسئولان کمیسیون انتخابات به جای امانت‌داری در آرای مردم در حق مردم جفا و جرم نابخشودنی مرتکب شدند.»

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در تاریخ 16 فروردین با حضور پرشور و استقبال گسترده مردم این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول