اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کمبود مربی بهداشت معضل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود مربی بهداشت در مدارس این استان را معضل بزرگ حوزه بهداشت در مدارس استان دانست.

کمبود مربی بهداشت معضل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی زارع‌پور شامگاه یک‌شنبه در کارگروه بهداشت و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه بهداشت و سلامت برنامه‌های متنوعی در آموزش و پرورش استان در دست اجرا داریم از طرح بهداشت‌یاران مدارس در حوزه دانش‌آموزی، اجرای طرح بهداشت دهان و دندان و توزیع شیر در مدارس از برنامه‌های حوزه سلامت آموزش و پرورش نام برد.

وی در خصوص توزیع شیر در مدارس این استان در بین 107 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف و در 24 نوبت خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون یکی از مشکلات ما در مدارس برای ترویج موضوعات بهداشتی و فرهنگ‌سازی در این خصوص، کمبود مربی بهداشت است که در حالت عادی لازم است برای هر 750 دانش‌آموز یک مربی بهداشت داشته باشیم.

زارع‌پور تعداد مربیان بهداشت حاضر در مدارس استان را تنها 80 نفر ذکر کرد و افزود: به دلیل نداشتن مجوز بکارگیری مربی بهداشت اکنون این معضل بزرگ را در پیش روی داریم.

این مسئول وظیفه مربیان بهداشت در مدارس را سنگین دانست و از تجلیل این تعداد مربی بهداشت در کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اجرای برنامه‌های هفته سلامت خبر داد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های هفته سلامت در مدارس این استان را پاسخ به مسابقه پیامکی به پرسش رئیس‌جمهور در زمینه چه کار کنیم تا بدنمان سالم بماند عنوان کرد.

توزیع روزشمار هفته سلامت در مدارس استان و برگزاری همایش نمادین در 13 آموزشگاه در سطح استان و برگزاری دوره ضمن خدمت در ارتباط با سلامتی قلب از دیگر برنامه‌هایی بود که زارع‌پور از آن‌ها به عنوان برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته سلامت امسال نام برد.

مسابقه انشاء در خصوص شعار سال هفته سلامت و برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده‌های فرهنگیان از دیگر برنامه‌های اعلامی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در هفته سلامت بود.

انتهای پیام/2571/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول