اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف روسیه را به راه انداختن جنگ در اوکراین متهم کرد

رئیس‌جمهور موقت اوکراین روز یکشنبه ضمن متهم کردن روسیه به راه انداختن جنگ، گفت نیروهای ویژه این کشور به زودی عملیات تمام عیاری را برای مبارزه با عوامل ناآرامی در شهرهای شرقی آغاز می‌کنند.

کی‌یف روسیه را به راه انداختن جنگ در اوکراین متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، «اولکساندر تورچینوف» رئیس‌جمهور موقت اوکراین روز یکشنبه مسکو را به راه انداختن جنگ متهم کرد.

وی همچنین گفت نیروهای نظامی این کشور در واکنش به تحولات هفته‌های اخیر به زودی عملیات تمام عیاری علیه عوامل ایجاد ناآرامی در شهرهای مناطق شرق اوکراین آغاز می‌کنند.

شهرهای شرقی اوکراین که بافتی غالبا روسی دارند، در هفته‌های اخیر به خصوص بعد از جدایی شبه‌جزیره «کریمه» از اوکراین، ناآرام شده‌اند. معترضان چندین ساختمان دولتی را در شهرهایی چون «دونتسک»، «خارکوف» و «لوهانسک» به تصرف خود درآورده و برگزاری همه‌پرسی مشابه کریمه را خواستار شده‌اند.

دولت موقت اوکراین و کشورهای غربی روسیه را عامل این ناآرامی‌ها دانسته و تهدید کرده‌اند که تحریم‌ها علیه مسکو را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/ق.ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول