اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگ: روسیه از اقدامات تنش‌زا دست بردارد/وزیران خارجه اروپایی تشکیل جلسه می‌دهند

وزیر خارجه انگلیس امروز روسیه را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در اوکراین متهم کرد و از مسکو خواست از اقدامات تنش‌زا دست بردارد.

هیگ: روسیه از اقدامات تنش‌زا دست بردارد/وزیران خارجه اروپایی تشکیل جلسه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه به تحولات اخیر در شهرهای شرقی اوکراین واکنش نشان داد و از روسیه خواست دست از اقدامات تنش‌زا بردارد. پیشتر آمریکا نیز روسیه را به تحریک ناآرامی‌ها در شرق اوکراین متهم کرده بود.

در بیانیه هیگ آمده است: «روسیه باید به گام‌هایی که اوکراین را بی ثبات کرده و امکان آغاز مذاکرات گروه تماس را تضعیف می‌کند، پایان دهد.»

طرفداران روسیه در شهرهای شرقی اوکراین از دو ماه قبل و به خصوص پس از آنکه شبه‌جزیره «کریمه» با برگزاری همه پرسی از این کشور جدا شده و به روسیه پیوست، خواستار برگزاری همه‌پرسی‌های مشابه و الحاق شهرهایشان به روسیه شده‌اند. در یک هفته اخیر شهرهایی چون «دونتسک»، «لوهانسک» و «خارکوف» بسیار ناآرام شده و معترضان ساختمان‌های دولتی و امنیتی را به تصرف خود درآورده‌اند.

در بخش دیگری از بیانیه هیگ آمده است: «وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ گردهم می‌آیند. موضعمان در قبال اوکراین باید روشن و متحد بماند.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول