اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم تجلیل از خانواده شهدای خراسان جنوبی در طبس برگزار شد

مراسم تجلیل از مادران و همسران معظم شهدای استان خراسان جنوبی همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین ‌(س) با حضور قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در طبس برگزار شد.

مراسم تجلیل از خانواده شهدای خراسان جنوبی در طبس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مراسم تجلیل از مادران و همسران معظم شهدای استان خراسان جنوبی همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین ‌(س) با حضور قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده شهدا در محل سالن همایش آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: امروز باید از فرهنگ و شور و شعور شهادت که واژه‌ای آسمانی، الهی و متن دین اسلام است، نگهداری کنیم؛ فرهنگ ایثار و شهادت باید در مدارس و جامعه رواج یابد.

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌اله حسنی ادامه داد: ایثار در لغت یعنی اثر گذاشتن؛ ایثار یعنی منفعت غیر را بر منفعت خویش اثر دادن؛ امروز موضوع ایثار به معنی اثرگذاری آن در لایه‌های زندگی از طریق تربیت فرزندان و مراقبت از جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 هزار و 400 سند خاطره و دل‌نوشته از شهدا موجود است که برای نسل‌ها و آیندگان نگهداری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این گردهمایی به ‌مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) برگزار شده که به‌ عنوان «روز تکریم مادران و همسران شهدا» نامگذاری شده است؛ هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم گوشه‌ای از ایثار خانواده‌های شهدا را پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم از 28 نفر شامل مادران دو شهید و فعالان اجتماعی در حسینیه‌ها و مراکز خیریه و همچنین از 8 نفر از مشاوران استاندار و فرمانداران تجلیل شد.

سخنرانی حمزه سپهریان مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) طبس، قرائت دکلمه به وسیله فرزند جانباز و آزاده و مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/90001/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول