اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیست و هشتم ماه جاری برگزار می‌شود

تجمع اعتراض‌آمیز مردم برای صیانت از آب چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از تجمع اعتراض‌آمیز مردم برای صیانت از منابع آبی این استان در روز پنجشنبه بیست و هشتم ماه جاری خبر داد.

تجمع اعتراض‌آمیز مردم برای صیانت از آب چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روانبخش رئیسیان عصر امروز در نشست اعضای ستاد صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران در خانه مطبوعات این استان اظهار داشت: با حفر تونل‌های انحراف آب زاینده‌رود و انتقال کارون مناطق زیادی از این استان با بحران آب و خشکی روبه‌رو خواهند شد.

وی افزود: غیر از نابودی زاینده‌رود و کارون به علت زهکش شدن سفره‌های آب زیر‌زمینی در این مناطق تمام چشمه‌ها، چاه‌ها و قنات‌ها خشک شده و پیامد آن از بین رفتن مزارع و کمبود آب آشامیدنی است.

رئیسیان با بیان اینکه ‌در نتیجه حفر تونل بهشت‌آباد مهاجرت و آوارگی گریبان نیم میلیون نفر از مردم استان را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تونل 67 کیلومتری بهشت‌آباد که از زیر دشت‌های جونقان، شهرکرد، شلمزار و چند شهر دیگر عبور می‌کند با شیب ملایم به سوی استان اصفهان در حال حفاری است و ابرگسل زاگرس و چندین گسل دیگر و همین طور حفره‌های حاوی آب زیرزمینی را قطع خواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از تجمع‌ اعتراض‌آمیز مردم برای صیانت از منابع آبی این استان در روز بیست و هشتم ماه جاری خبر داد و اذعان داشت: به کمک مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی, شورای شهر برخی از شهرهایی که در اثر حفر تونل اسیب جدی خواهند دید و مردم همیشه در صحنه و ولایی چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در مقابل امامزادگان دو معصوم شهرکرد تجمع صیانت از آب تشکیل می‌شود.

وی قانون‌مداری و التزام به قانون در اجرای پروژه گلاب و بهشت‌آباد را مطالبه مردم این استان دانست و گفت: به نظر مردم این استان حقوق مردم این استان به درستی رعایت نشده و انجام این پروژه‌ها بر اساس کارشناسی اصولی نیست.

رئیسیان ادامه داد: این استان زمانی منشا آب بود اما امروزه باید بر سر هر چاه کنتور نصب باشد ولی استان اصفهان با ادعای کم‌آبی هنوز بر روی چاه‌های حفاری شده کنتور نصب نکرده است.

وی تاکید کرد: نرم جهانی مصرف آب 150 تا 200 لیتر برای هر نفر در روز است در حالی که میزان آب شرب مصرفی در اصفهان 300 لیتر در یک روز به‌ازای یک نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/68006/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول