اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان

هلاکت یک فرمانده طالبان/ واگذاری 1500 کیلو مواد منفجره به روند «دایاگ»

کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان، واگذاری 1500 کیلوگرم مواد منفجره به روند «دایاگ»، دستگیری 13 شبه‎نظامی طالبان، کشته و زخمی شدن 4 کوچی از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

هلاکت یک فرمانده طالبان/ واگذاری 1500 کیلو مواد منفجره به روند «دایاگ»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالحمد نور»، فرماندار منطقه «شیندند» ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که یک فرمانده شبه نظامیان طالبان که به تازگی در ولایت هرات به روند صلح پیوسته بود در حمله این گروه کشته شد.

به گفته نور، «رحمان» فرمانده شبه نظامیان طالبان به تازگی به روند صلح پیوسته بود.

از سوی دیگر «جاوید کارگر» سخنگوی پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان نیز از رهایی 3 پلیس و 3 غیرنظامی از دست مخالفین مسلح در این ولایت خبر داد.

به گفته کارگر، این افراد 2 روز پیش از منطقه «لاش جوند» به طرف مرکز فراه در حرکت بودند که توسط افراد مسلح ربوده شدند اما با تلاش‎های بزرگان این ولایت آزاد شدند.

واگذاری 1500 کیلوگرم مواد منفجره به روند «دایاگ» در شمال افغانستان

«احمد جاوید بشارت»، سخنگوی پلیس ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بیش از 1500 کیلو مواد منفجره و 22 میل سلاح مختلف که نیروهای امنیتی افغان از نقاط مختلف این ولایت جمع آوری کرده بود به روند خلع سلاح افراد مسلح غیرقانونی (دایاگ) سپرده شد.

دستگیری 13 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کابل»، «قندهار» و «لوگر» در 24 ساعت گذشته 13 شبه‎نظامی طالبان دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، نیروهای امنیتی افغان،  11 حلقه مین را نیز از ولایت‎های «لغمان»، «بغلان»، «تخار»، «سرپل»، «قندهار»، «لوگر» و «پکتیکا» کشف و ضبط کردند.

کشته و زخمی شدن 4 کوچی در شرق افغانستان

«نثار احمد عبدالرحیم»، آمر امنیت ولایت «پکتیکا» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در اثر انفجار مین جاسازی شده کنار جاده‎ای در منطقه «گومل» این ولایت یک نفر کوچی کشته و 3 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته عبدالرحیم، این خانواده کوچی از خاک پاکستان به سمت افغانستان در حرکت بودند که تراکتورشان با مین کنار جاده‎ای برخورد کرد و چهار نفر از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر «عبدالحبیب سید خیل»، فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان نیز از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن فرد دیگری در منطقه «چپه دره» این ولایت خبر داد.

به گفته سیدخیل، این افراد زمانی کشته و زخمی شدن که تلاش می‌کردند تا باروت یک سرگلوله را بیرون آورند اما بر اثر انفجار کشته و زخمی شدند.

دستگیری 5 تروریست در شمال افغانستان

دفترمطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان امروز با انتشاراطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان پنج تروریست را همراه با تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از منطقه‎های مختلف ولایت «بغلان» دستگیر کردند.

براساس این اطلاعیه، چهار حلقه مین و 166 کیلوگرم مواد منفجره، یک پایه تیربار و چهار گلوله موشک نیز  از  این افراد کشف شده است.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول