اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه روستاهای گیلان گرفته شود

استاندار گیلان ساخت و ساز بی‌رویه روستایی را موجب نگرانی مسئولان در این استان عنوان کرد و گفت: جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه روستاهای گیلان گرفته شود.

جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه روستاهای گیلان گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با تبریک سالگرد افتتاح حساب 100 امام (ره) اظهار کرد: بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خدمات بسیاری برای روستائیان و محرومان جامعه انجام داده است.

وی دغدغه روستائیان از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را مسکن عنوان کرد و افزود: خدمات مسکن با تدبیر امام (ره) به محرومان جامعه ارائه شده است.

نجفی انجام امور فرهنگی و مذهبی در کنار ساخت و عملیاتی شدن مسکن را مهم خواند و بیان کرد: اگر خادم مناسبی نباشیم هر قدر صحبت کنیم کم‌رنگ است.

استاندار گیلان ناکامی در امور فرهنگی را به دلیل عملکرد مسئولان دانست و تصریح کرد: مردم ناظر بر اعمال مسئولان هستند و پاک‌دستی و سلامت نفس تبلیغ در امور است.

وی به نامگذاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری در سال 93 اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی نیازمند فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است.

نجفی با بیان اینکه زندگی ماشینی شاید ما را از اندیشه راستگویی و صداقت دور کرده باشد، خاطرنشان کرد: روستائیان در صداقت و راستگویی موفق‌تر عمل کردند و صادق‌تر بودند.

استاندار گیلان نظارت بر ساخت و ساز روستایی را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: ساخت و ساز بی‌رویه در روستاها موجب نگرانی مسئولان شده و باید جلوی آن گرفته شود.

وی بخشی از پویایی اقتصاد و تامین اشتغال گیلان را مربوط به روستاها عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از اقتصاد و اشتغال گیلان در زیباسازی و گردشگری در روستاها تعریف شده است.

*ایجاد 40 درصد اشتغال گیلان در بخش گردشگری

نجفی از ایجاد 40 درصد اشتغال گیلان در بخش گردشگری خبر داد و بیان کرد: بخش گردشگری گیلان مورد غفلت مسئولان استانی و کشوری واقع شده است.

استاندار گیلان روگردانی بسیاری از گردشگران را به دلیل مسائل زیست‌محیطی و وجود زباله در استان دانست و تصریح کرد: وضعیت کنونی زیبنده فرهنگ اصیل مردم گیلان نیست.

وی به ورود 6 میلیون و 380 هزار مسافر نوروز امسال در گیلان اشاره کرد و گفت: ورود گردشگر نیازمند روستاهای پاک و زیبا در استان است.

نجفی با بیان اینکه تاکنون 600 طرح هادی در روستاهای گیلان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: امسال طرح هادی در 200 روستای استان انجام می‌شود.

استاندار گیلان بر اجرای صحیح طرح هادی در روستاها تاکید کرد و یادآور شد: ساخت و ساز بی‌رویه در روستاها مهربانی به روستائیان نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از اشتغال گیلان در کشاورزی تعریف شده است، اظهار کرد: مسئولان در زمینه ساخت و سازها باید دقت بیشتری داشته باشند.

نجفی عملکرد صدور سند روستایی در گیلان را مناسب خواند و بیان کرد: امسال 6 هزار مسکن مهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/84001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول