اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز با فرهنگ‌سازی در تاکستان

ساخت و سازهای غیرمجاز شهر تاکستان در حال حاضر با پیگیری‌های شهرداری و با اطلاع‌رسانی‌های موفق رسانه‌ای در شهر تاکستان به خوبی در مرحله نزول قرار گرفته است.

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز با فرهنگ‌سازی در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، پیشگیری از ساخت و سازهایی که خارج از نظارت و دید شهرداری تاکستان صورت می‌گیرد یکی از مسائل و اولویت‌دار ترین فعالیت‌هایی است که در طول سال با جدیت از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تاکستان صورت می‌گیرد.

مبارزه با سازندگان واحدهای مسکونی و تجاری غیر مجاز امری نیازمند مشارکت همگانی در شهر تاکستان است که البته میزان تعامل شهروندان تاکستانی در این زمینه بسیار بالا و فراوان است.

شهردار تاکستان در این خصوص به خبرنگار فارس در تاکستان گفت: مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر و مشکلات ناشی از آن برای صدور رأی توسط کمیسیون‌های ماده صد و تجدید نظر شهرداری بسیار ضروری و مورد توجه است.

اصغر تقی‌پور ادامه داد: لزوم جلوگیری از توسعه اینگونه بناهای احداثی و چگونگی اقدام در این راستا نیز باید در تاکستان دنبال شود.

این مسئول شهری بیان کرد: بازنگری در ضوابط طرح تفضیلی، چگونگی صدور پایان کار برای ساختمان‌های فاقد استحکام بنا، چگونگی صدور فرم شماره 3 و همچنین همکاری و هماهنگی برای پرونده‌های متشکله سال‌های گذشته در تاکستان در اولویت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکستان ادامه داد: مقرر شد در این جلسه  پیرو صورتجلسه کمیسیون ماده صد در سال 1387  شهرداری مصوبه مذکور را اجرا کند.

تقی‌پور ادامه داد: همچنین همانند سال‌های گذشته ساختمان‌هایی که قبل از سال 85 ساخته شده است فرم گزارش ناظر را به جای فرم استحکام بنا دریافت می‌کند و سال ساخت نیز باید بر مبنای مجوز ساخت و یا فیش آب و برق و یا نقشه هوایی ملاک عمل کمیسیون باشد.

تقی‌پور عنوان کرد: در این راستا البته گزارش مأمور بازدید شهرداری نباید ملاک عمل قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: همچنین در جلسه هم‌اندیشی ساخت و سازهای تاکستان مقرر شد نظام مهندسی ساختمان برای صدور فرم استحکام بنا با حداقل  قیمت مصوب برای ساختمان‌های بدون فرم استحکام بنا  اقدامات لازم و معمول را به انجام رساند و نحوه هدایت و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی را نظارت کند.

تقی‌پور بیان کرد: همچنین مقرر شد در جلسه‌ای با نظام مهندسی تاکستان درباره معرفی افراد به نظام مهندسی و اقدامات اجرایی و تصمیم در خصوص  این ساختمان‌ها تفاهم لازم حاصل شود و شهرداری برای اطلاع رسانی نسبت به  هدایت افراد به سمت نظام مهندسی برای انجام ساخت و ساز و دریافت فرم استحکام بنا اقدام کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان برای توسعه شهری ضروری است ابراز داشت: برنامه‌های مختلفی از سوی شورای اسلامی و شهرداری در سال جاری برای شهر تاکستان پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تاکستان نیز در همین خصوص به خبرنگار فارس تاکستان گفت: مبارزه جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در تاکستان در سال جاری دنبال می‌شود.

شهریار رحمانی تصریح کرد: امیدواریم تا بتوانیم با ترمیم بخش‌های فرسوده شهری تاکستان زمینه را برای رضایت مندی بیشتر شهروندان تاکستانی فراهم کنیم.

بر پایه این گزارش میزان و شاخص قابل توجه نظارت‌های کم سابقه شهرداری برای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز شهر تاکستان در طول یک و نیم سال اخیر زمینه را برای کاهش حجم انبوه روند صعودی ساخت و سازهای غیرقانونی به ویژه در نواحی اقماری تاکستان فراهم کرده است.

انتهای پیام/77005/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول