اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‏‌‏الله علوی‌گرگانی:

نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما کثرت طرف مقابل نیست بلکه آنچه از طرف خدا و رسول (ص) برایمان نازل شده معیار عمل است.

نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‏‌‏الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در جمع گروهی از دانشجویان مرکز آموزش پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: خداوند به پیامبرش می‏‌‏گوید به مردم بگو آیا کسانی را که به دستورات من عمل می‏‌‏کنند با کسانی که متخلف هستند یکسان می‏‌‏شمارند؟

وی افزود: 2 دسته انسان در برابر فرامین الهی وجود دارند؛ گروهی که اهل عمل و اطاعت بوده و هر آنچه از جانب خداست و پیامبر (ص) آورده می‏‌‏پذیرند و گروهی دیگر که اهل خیانت و تقلب بوده و بر اساس دستورات الهی عمل نمی‏‌‏کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان‏‌‏ها از کارهای یکدیگر و نیت‏‌‏های دیگران آگاه نیستند و این امر در قضاوت آن‌ها تاثیر می‏‌‏گذارد، عنوان کرد: اگر تخلف و گناه را به چشم خود ببینیم یا اینکه آثاری مبنی بر آن وجود داشته باشد آنگاه می‏‌‏توانیم میان خوبان و بدان تفاوت قائل شویم چراکه حجاب‏‌‏هایی در این دنیا پیش چشم ما قرار دارد.

وی ادامه داد: خداوند بر همه اعمال و نیت‏‌‏های بندگانش آگاه است و علم غیب دارد و نیز اسرار انسان‏‌‏ها را می‏‌‏داند به همین دلیل قضاوت او کاملاً صحیح است.

آیت‏‌‏الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: اطاعت از خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ولی امر انسان را به سعادت می‏‌‏رساند و عقیده داریم شیعه 12 امامی که این چنین است بر حق خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند از انسان‏‌‏ها می‏‌‏پرسد آیا این 2 گروه را مساوی می‏‌‏شمارید یا خیر؟ گفت: برادر امام رضا (ع) فردی خلافکار بود؛ روزی گفت چون از اولاد پیامبر (ص) هستیم به دوزخ نخواهیم رفت و امام رضا (ع) در آن هنگام از وی سئوالی پرسید که موجب تحولش شد.

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) از برادرش پرسید آیا پدرمان امام موسی‌کاظم (ع) که همواره اطاعت خدا را به جا می‏‌‏آورد و هیچ خلافی نداشت و تو که هرگونه گناهی را انجام می‏‌‏دهی با هم به بهشت می‏‌‏روید؟ و در این صورت برد با چه کسی است؟ در این هنگام برادرش دریافت که اشتباه از جانب اوست و سید بودن و انتساب به نسل پیامبر (ص) نمی‏‌‏تواند متضمن ورود به بهشت باشد.

آیت‏‌‏الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه سرنوشت انسان در گرو عمل اوست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر مسلمانان را غیرشیعیان تشکیل می‏‌‏دهند ولی این امر موجب نمی‏‌‏شود کثرت آن‌ها نظر ما را نسبت به حقانیت شیعه تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما کثرت طرف مقابل نیست بلکه آنچه از طرف خدا و رسول (ص) برایمان نازل شده معیار عمل است.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول