اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز زمین پاک صورت می‌گیرد

مصرف حداقل نایلکس در فروشگاه‌های قزوین

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به مناسبت روز زمین پاک مصرف نایلکس در این روز در فروشگاه‌های این استان به حداقل ممکن می‌رسد.

مصرف حداقل نایلکس در فروشگاه‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیاوش شمسی‌پور صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور مسئولان فروشگاه‌های بزرگ استان قزوین به مناسبت دو اردیبهشت روز جهانی زمین پاک برگزار شد، ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: روز زمین پاک روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست و کره زمین است.

وی با اشاره به روند رو به رشد استفاده از مواد پلاستیکی تجدیدناپذیر به دلیل ارزان، سبک و کاربردی بودن برای حمل مواد غذایی افزود: تجزیه کیسه‌های پلاستیکی حداقل 400 سال طول می‌کشد و متأسفانه کشور ما جزو پنج کشور نخست جهان در زمینه سرانه مصرف پلاستیک است که با فرهنگسازی می‌توان این جایگاه را تغییر داد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: پلاستیک‌ها زندگی ما را از جهاتی ساده‌تر کرده‌اند، اما تأثیر حضور مواد سمی آنها در طبیعت بحرانی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت سونامی انواع سرطان‌ها، مرگ هزاران ماهی، پرنده، خزنده و پستاندار تنها به دلیل حضور ناخواسته پلاستیک و مواد سمی در محیط زندگیشان از پیامدهای استفاده از این مواد است.

شمسی‌پور ادامه داد: به همین منظور مقرر شده است توزیع کیسه‌های نایلونی در فروشگاه‌های بزرگ استان در روز جهانی زمین پاک به حداقل مقدار خود برسد و در صورت امکان پلاستیک‌های قابل بازیافت با پایه گیاهی در این مراکز توزیع شود.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی بیان کرد: تمام برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به مناسبت روز جهانی زمین پاک که به صورت یک هفته در این استان برگزار می‌شود با محوریت آموزش و فرهنگ‌سازی به خانواده‌ها است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: به طوری که با همکاری تشکل‌های مردم نهاد اقدام به آموزش شهروندان در مراکز خرید می‌کنیم و از مسئولان فروشگاه‌ها درخواست شده است با نصب شعارهای زیست‌محیطی و پخش تیزرها و مطالب حفظ محیط زیست اقدام به پیش برد این اهداف کنند.

شمسی‌پور تصریح کرد: طبق آمارها عدم مصرف یک کیسه پلاستیکی در هفته در هر خانواده ایرانی، می‌تواند از مصرف حدود 816 میلیون کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری کند.

این مسئول از مردم استان قزوین درخواست کرد که با توجه به مضرات بی‌شمار کیسه‌های نایلونی در هنگام خرید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند یا با قرار دادن تعدادی از خریدها در یک کیسه نایلونی مقدار مصرف را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/2667/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول