اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

بهبودی وضعیت تالاب‌ها در رأس برنامه‌های محیط زیست است

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 93 بهبودی وضعیت تالاب‌ها در رأس برنامه‌های سازمان محیط زیست این استان قرار دارد.

بهبودی وضعیت تالاب‌ها در رأس برنامه‌های محیط زیست است

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: وجود تالاب‌ها در استان موجب شده است پرندگان مهاجر و بومی بسیاری حاشیه تالاب‌ها  را برای زندگی انتخاب کنند که مناظر طبیعی زیبایی را ایجاد کرده است.

وی وجود تالاب‌های متعدد در این استان را یکی از عوامل جذب گردشگر دانست و گفت: این استان سرچشمه رودخانه‌های پر آب کشور و یکی از مخازن مهم آب ایران محسوب می‌شود اما با این وجود تالاب‌های استان با مشکل مواجه است.

 یوسف‌پور عدم وجود نگاه زیست بومی و همه جانبه به تالاب‌های استان را یکی از علل بروز مشکل در تالاب‌های استان دانست و اذعان داشت: تالاب‌ها زیستگاه هزاران جاندار است که این مسئله حفاظت از محیط زیست استان را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

مدیرکل سازمان محیط زیست چهارمحال و بختیاری بهبود وضعیت تالاب‌ها را اولویت سال 93 این سازمان برشمرد و یادآور شد: تالاب‌ها گنجینه ارزشمندی برای این استان به شمار می‌روند و تلاش داریم تا پایان سال 93 تالاب‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تالاب‌های این استان نیازمند احیاست خاطر نشان کرد: رعایت حق‌آبه زیست محیطی جزء ضرورت‌های تالاب به شمار می‌آید و بی‌شک تحقق و اجرای آن توسط سازمان محیط زیست به تنهایی ناممکن است.

انتهای پیام/68006/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول