اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال:

سازمان چای کشور خسارت کارخانه‌داران چای را جبران کند

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال گفت: سازمان چای کشور به دلیل باز کردن درب انبارهای چای سنواتی موجب خسارت حدود 40 میلیارد تومانی کارخانه‌داران چای شده که باید این مبلغ را برای جبران خسارت به کارخانه‌داران پرداخت کند.

سازمان چای کشور خسارت کارخانه‌داران چای را جبران کند

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سعید رحمت‌سمیعی صبح امروز در جمع صنعتگران چای شمال این شهرستان برطرف شدن مشکلات چایکاران و کارخانه‌داران چای را آرزوی دیرینه‌ای خواند که نیاز به کمک مسئولان و دست‌اندرکاران امر به ویژه نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این مکان آغاز بهره‌برداری چای را بررسی می‌کردیم، اظهار کرد: سال گذشته در چنین موقعی معاون استاندار وقت افزایش بهای برگ سبز را اعلام کرد که با یک صلوات مورد تایید همگان قرار گرفت.

* تعیین بهای واقعی برگ سبز چای موجب ایجاد انگیزه چای‌کاران می‌شود

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال ایجاد انگیزه برای کشاورز چای‌کار را بهای واقعی برگ سبز دانست و تصریح کرد: سال گذشته معاون استاندار اظهار کرد که با افزایش بهای چای تصمیم گرفته شد 1.6 کیلو حواله واردات برای هر کیلو تولید چای خشک به کارخانه تعلق گیرد و مشتری یک‌هزار و 200 تومانی در صف ایستاده است.

وی ادامه داد: گفته شده بود که اگر برگ سبز درجه یک 20 درصد و درجه دو 80 درصد که عرف سال‌های گذشته بود توسط کارخانه‌دار خریداری شود کارخانه‌داران نهایتاً برای هر کیلو چای خشک زیر 400 تومان باید بپردازند و ما با محاسبه سرانگشتی و برآورد هزینه‌های تولید دریافتیم که هزینه تمام شده هر کیلو چای خشک حداقل 2 هزار تومان می‌شود.

رحمت‌سمیعی با بیان اینکه اعتراض‌هایی صورت گرفت، تصریح کرد: پیشنهادهایی مطرح شد و سرانجام خواسته بحق ما که بسته شدن درب انبارهای چای سنواتی بود، محقق شد.

وی ادامه داد: دیری نگذشت که کارخانه‌ها با قرارداد و یا بدون قرارداد با سازمان چای کارخانه‌های چای خود را باز کردند  و بدون وقفه به تولید پرداختند.

* کاهش 40 درصدی تولید چای خشک با گشودن درب انبارهای چای سنواتی

این مسئول با اشاره به اینکه با فعالیت کارخانه‌داران، فضای بازار گرم، مشتری فراوان، رضایت کارخانه‌دار و باغدار و خرید بالای 70 درصد برگ سبز درجه یک ایجاد شد، گفت: همه چیز می‌رفت که چای کشور از معضل نجات یابد اما ناگهان با حمایت سازمان چای درب انبارهای چای‌های سنواتی گشوده شد و بازار به سردی رفت.

وی اضافه کرد: با گشودن درهای انبارهای چای سنواتی مشتری‌ها به طرف فروشنده چای تاریخ مصرف گذشته سرازیر شد و کارخانه‌دار ناراضی، خرید برگ سبز درجه یک کاهش فاحش یافت تا جایی که در پایان سال گذشته خرید برگ سبز درجه یک به 40 درصد کاهش یافت.

رحمت‌سمیعی، با بیان اینکه کشاورزان ناراضی شدند و رسوب چای در انبارهای کارخانه‌ها نمایان شد، خاطرنشان کرد: هزینه‌ها سرسام‌آور و خریدار ناپیدا شد و قیمت چای به طور متوسط بین یک‌هزار و 500 تا 2 هزار تومان در هر کیلو کاهش یافت.

* خسارت 40 میلیارد تومانی کارخانه‌داران چای / سازمان چای جبران خسارت کند

وی ضرر و زیان ناشی از 20 هزار تن تولید چای در سال گذشته را حدود 30 تا 40 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: درخواست ما مدیران کارخانه‌های چای‌سازی از سازمان چای کشور جبران ضرر و زیان ناشی از باز کردن انبارهای چای‌های تاریخ مصرف گذشته است که باید سریعاً به کارخانه‌داران پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال با بیان اینکه این ضرر و زیان معادل دو برابر کل قیمت چای‌های تاریخ مصرف گذشته است که به اصطلاح آقایان بیت‌المال بوده و به 30 تا 40 میلیارد تومان حق‌الناس توجه نکردند، متذکر شد: ما مصراً خواستار جبران این ضرر و زیان هستیم.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول