اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی خبر داد

اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار صنعت چای کشور

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار به صنعت چای کشور در بودجه دولت خبر داد.

اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار صنعت چای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمدمهدی رهبری‌املشی بعد از ظهر امروز در گردهمایی جمعی از تولیدکنندگان، کارخانه‌داران و دست‌اندرکاران صنعت چای در لاهیجان وضعیت تعیین برگ سبز چای را در برنامه هیئت دولت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت محصول برگ سبز چای، قرار است هیئت دولت به‌زودی بهای برگ سبز چای را اعلام کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی درباره نرخ پیشنهادی نمایندگان برای برگ سبز چای خاطرنشان کرد: پیشنهاد نمایندگان مناطق چای‌خیز به ازای برداشت هر کیلو چای درجه یک در سال 93 مبلغ 2 هزار تومان و برگ سبز درجه دو نیز یک‌هزار و 200 تومان است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای صنعت چای کشور تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در بودجه دولت مبلغ 160 میلیارد تومان اعتبار به صنعت چای کشور اختصاص یافته است.

رهبری‌املشی یادآور شد: از این میزان اعتبار مبلغ 100 میلیارد تومان برای پرداخت بهای برگ سبز چای و 60 میلیارد تومان به بهزراعی و هرس باغ‌های چای اختصاص دارد.

به گزارش فارس، مدیران کارخانه‌های چای‌سازی گیلان و مازندران در گردهمایی مذکور انصراف خود از دریافت یارانه نقدی دولت را اعلام کردند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال در گردهمایی مذکور دلیل این انصراف را کمک به دولت و رسیدگی بیشتر به محرومان جامعه عنوان کرد.

سعید رحمت‌سمیعی اظهار کرد: دولت از ما حمایت می‌کند و اکنون کمک ناچیزی از ما می‌خواهد و اعلام می‌کنیم که نه تنها مدیران، فرمانداران استان و کسانی که می‌توانند بدون یارانه ادامه دهند، تمام مدیران کارخانه‌های چای‌سازی گیلان و مازندران نیز از دریافت یارانه انصراف دادند.

انتهای پیام/2300/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول