اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان:

حذف مطبوعات کودک از سبد خانوار تهدید فرهنگی است

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان گفت: حذف مطبوعات کودک و نوجوان از سبد خانوار، توسعه فرهنگی در میان این نسل را با تهدید مواجه می‌کند.

حذف مطبوعات کودک از سبد خانوار تهدید فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان، بیوک ملکی در بازدید از چگونگی مراحل آماده‌سازی این جشنواره به میزبانی مازندران اظهار کرد: تغییر ذائقه کودکان از 15 سال به دو سال باعث می‌شود که نوع نوشتار، شعر و داستان گفتن برای مخاطب کودک و نوجوان امروز با کودکان دیروز متفاوت شود.

وی درباره علت اساسی این تغییر ذائقه بیان داشت: گسترش علم و رسانه‌های گوناگون عامل اساسی در تغییر ذائقه به شمار می‌آید.

ملکی بیان کرد: کسی که کار مطبوعات برای کودک و نوجوان انجام می‌دهد باید متناسب روز و همگام با نیازهای واقعی کودک و نوجوان پیش رود.

این نویسنده کودک و نوجوان به خانواده‌ها توصیه کرد: مطبوعات اختصاصی کودک و نوجوان را برای افزایش علم و آگاهی کودک و نوجوان خود در سبد خانواده قرار دهند.

وی افزود: به روز نبودن برخی از مجلات حوزه کودک و نوجوان هم یکی از علل کم رغبتی برای خرید آن است.

ملکی خاطرنشان کرد: وجود برخی محدودیت‌ها در مطبوعات کودک و نوجوان و اعمال نظر نهادهای دولتی که از مجلات حمایت مالی می‌کنند در برخی موارد سبب ارائه آثار کم کیفیت می‌شود.

به گزارش فارس یازدهمین جشنواره و نمایشگاه ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان از اول تا چهارم اردیبهشت سال جاری به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول