اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون پرورش فکری کودکان آستارا خبر داد

برگزاری آیین کودکان و نوجوانان آستارا در استقبال از بهار

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا از برگزاری استقبال از بهار توسط کودکان و نوجوانان این کانون در شهرستان خبر داد.

برگزاری آیین کودکان و نوجوانان آستارا در استقبال از بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، صابر فرضی‌زاد بعد از امروز در نشست کانون کودکان و نوجوانان این شهرستان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان خود را برای استقبال از نوروز آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به برپایی مراسم استقبال از بهار تصریح کرد: آیین استقبال از بهار با شرکت جمع کثیری از اعضای مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا برگزار شد.

به گفته این مسئول در مراسم نوروزی مذکور کودکان و نوجوانان با تزیین و آماده کردن سفره هفت‌سین در مراسم تکم‌خوانی حضور پیدا کردند.

فرضی‌زاد ادامه داد: یکی از مربیان کانون پرورش فکری آستارا با خواندن شعرهای زیبای ترکی طعم بهار را به کام کودکان و نوجوانان آستارا شیرین کردند.

وی با اشاره به اینکه صدای پای عید با تکم‌خوانی طنین‌انداز شد، خاطرنشان کرد: بخش دیگر این برنامه شاد و متنوع خاطره‌گویی و یاد کردن از سنت‌ها و آیین‌های دهه‌های گذشته آستارا در ایام نوروز بود.

فرضی‌زاد بازی با تخم‌مرغ‌های رنگ شده برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری و طبخ غذاهای محلی ایام عید را از جمله مراسم‌ها ذکر کرد.

وی تصریح کرد: عیدی دادن و عیدی گرفتن، خریدهای نوروزی، دید و بازدید از خانواده‌های اقوام و آشنایان و سیزده‌بدر از جمله آیین‌هایی بود که درباره آنها برای کودکان و نوجوانان آستارایی سخنرانی و خاطره‌گویی شد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا یادآور شد: نسل‌های امروز باید با شنیدن آیین‌ها و سنت‌های مخصوص عید نوروز، گام‌های موثری برای پاسداشت آنها بردارند.

وی برگزاری آیین‌های چندین ساله شهرستان آستارا را نشانه غنای فرهنگی مردمان این منطقه دانست و متذکر شد: باید با اجرای برنامه‌های سنتی آن رسوم را دوباره احیا کنیم.

انتهای پیام/84001/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول