اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

بازنگری در شاخص‌‌ها برای توسعه شهرستان‌ها الزامی است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنگری در شاخص‌‌ها برای توسعه شهرستان‌ها الزامی است.

بازنگری در شاخص‌‌ها برای توسعه شهرستان‌ها الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال با اشاره به محرومیت واقعی در خلخال و کوثر اظهار داشت: بازنگری در شاخص‌‌ها برای توسعه شهرستان‌ها الزامی است.

وی تصریح کرد: از دیرباز مردم خلخال و کوثر بر این باورند که توسعه شمال استان بیشتر از جنوب استان بوده و این موضوع برای همه مسئولان و دست‌اندرکاران قابل مشاهده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درست است که اعتبارات تخصیصی با 16 شاخص سنجیده و اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد ولی باید این شاخص‌ها بازنگری شود و محرومیت خلخال و کوثر به عنوان یک درد واقعی در شاخص‌ها اعمال و نگاهی عادلانه در تخصیص انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بعضا دیده می‌شود سرمایه‌گذاران حاضر در شهرستان نیز به نوعی با ارتباطات به سوی مرکز استان راغب شده و سرمایه‌گذاری آنها در خلخال تعطیل می‌شود و بعداً مطلع می‌شویم که در مرکز استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این نگاه صحیحی نیست و در دیدگاه مردم خلخال جایگاهی ندارد.

جعفری‌بنه خلخال با اشاره به پرهیز از این رفتار نامناسب مسئولان ذیربط در امر سرمایه‌گذاری خواست تا این گونه حرکات که موجب رنجش مردم از مسئولان می‌شود را تکرار نکرده و موجبات رضایتمندی در خدمات به مردم تمامی نقاط استان را به صورت یکنواخت و با عدالت فراهم سازند.

این مسئول از معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار اردبیل نیز خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب در راستای تحقق همه‌جانبه اهداف توسعه استان در همه مناطق اعتدال در تخصیص‌ها انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ماده 180 بودجه برای نگاه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است و سهم خلخال نیز از این ماده نزدیک به 15 میلیارد تومان است که انتظار می‌رود واقعا اعتبارات این ماده که با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی از 600 میلیون تومان به 4 میلیارد و چهار صد میلیون تومان افزایش یافته تا در راستای نگاه به محرومیت‌زدایی استفاده شود.

جعفری‌بنه خلخال گفت: متاسفانه در بحث سیمان بیش از 15 سال است که این شهرستان انتظار کشیده و مردم پیگیر این موضوع هستند به طوریکه اصلی‌ترین عامل محقق نشدن آن پیش انداختن موضوع طرح توسعه سیمان اردبیل بوده که موجب شده دیگر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در سیمان خلخال راغب نشود.

این نماینده مجلس با طرح سئوالی از معاون برنامه‌ریزی استاندار افزود: آیا موقعیتی پیش آمده که جنابعالی و همکارانتان طرحی از خلخال را برای سرمایه‌گذاران حاضر معرفی کنید و آنها علاقمند به سرمایه‌گذاری در خلخال باشند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی دفاع از حقوق حقه مردم خلخال در جذب اعتبارات و پیشبرد شهرستان را وظیفه خود دانست و تصریح کرد: جنوب استان اردبیل واقعا محروم مانده و در عوض شمال این استان بیشتر از آن چه که انتظار می‌رود، توسعه یافته است.

انتهای پیام/62008/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول