اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین مطرح کرد

نشاط‌آفرینی؛ هدف عالی مسابقات فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش قزوین

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین نشاط‌آفرینی را از اهداف عالی مسابقات قرآن، عترت و نماز و همچنین مسابقات فرهنگی این اداره کل عنوان کرد.

نشاط‌آفرینی؛ هدف عالی مسابقات فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ستاد برگزاری مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و همچنین مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر 14 زیر نظر حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در محل این اداره کل ظهر امروز تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و مرتضی سمیعی معاون توسعه و پشتیبانی این اداره کل برگزار شد، در خصوص چگونگی برگزاری این مسابقات در استان بحث و بررسی صورت گرفت و هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

حجت‌الاسلام انصاری در این برنامه از نشاط آفرینی، غنی‌سازی اوقات فراغت و استعدادیابی دانش‌آموزان از اهداف عالی مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و پرسش مهر یاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با استناد به آیات و احادیث موجود در دین مبین اسلام و کتاب آسمانی مسلمانان اظهار کرد: خداوند متعال از کارهای خوب و پسندیده بندگان خود در صورتی که با نیت و هدف الهی انجام شده باشد، قدردانی می‌کند و نتیجه و ثمره آن را به زندگی افراد باز می‌گرداند.

وی ادامه داد: «حیات طیبه» مورد اشاره در سند تحول بنیادین هدف واحد همه حوزه‌ها است و تعامل و همکاری شرط نخست در تحقق این هدف محسوب می‌شود.

معاونت توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ اظهار کرد: بسیج و اهتمام همگان در برگزاری چنین مسابقاتی لازم و اثربخش است و نتایج و اثرات مطلوبی در پی دارد.

سمیعی با تأکید بر بررسی مجدد هزینه‌های مسابقات تصریح کرد: اداره امور مالی آموزش و پرورش قزوین مأموریت دارد تا با ورود به هزینه قسمت‌های مختلف مسابقات، یاری‌گر حوزه پرورشی باشد.

خدایار باقری رئیس اداره فرهنگی و هنری و محرم ملایی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز این اداره کل نیز در نشست ستاد برگزاری مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و همچنین مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر 14 با اشاره به تعامل و همکاری معاونت توسعه و پشتیبانی برای تأمین جوایز دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات سال گذشته؛ اهتمام به فعالیت پرورشی را نقطه آغاز برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و هجمه‌های بیگانگان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند و ضمن برشمردن موفقیت‌های دانش‌آموزان استان قزوین در مرحله کشوری و رشد مطلوب هر ساله این استان در رقابت با دیگر استان‌ها، خواستار این شدند که در این راستا، برگزارکنندگان مسابقات یاد شده فقط دغدغه اجرا داشته باشند.

پخش کلپیی از برگزاری این مسابقات در مرحله استانی در سال گذشته و موفقیت‌های دانش‌آموزان استان قزوین در هر یک از مراحل استانی و کشوری این مسابقات برای حاضران در جلسه و همچنین تبادل نظر میان حاضران به منظور بهبود هرچه بیشتر سطح کیفی مسابقات و دلگرم کردن دانش‌آموزان به فعالیت بیشتر در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی از بخش‌های دیگر این نشست بود.

انتهای پیام/77011/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول