اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی قزوین:

بیشترین آمار شیوع بیماری ایدز از طریق تزریق مواد مخدر است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بیشترین آمار شیوع بیماری ایدز در جامعه از طریق تزریق مواد مخدر است.

بیشترین آمار شیوع بیماری ایدز از طریق تزریق مواد مخدر است

حسین افشارمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین برنامه‌های مختلفی در راستای پیشگیری و کنترل از بیماری ایدز در این استان انجام می‌دهد که اجرای طرح کاهش آسیب این بیماری از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: بیماران مبتلا به ایدز بیشتر از طریق تزریق مواد مخدر مبتلا شدند به همین دلیل اداره کل بهزیستی استان قزوین طرح یاد شده را با هدف پیشگیری در بین معتادان اجرا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه طرح کاهش آسیب بیماری ایدز از سال 86 در این استان شروع شده است، ابراز داشت: در این طرح معتادان بهبود یافته همکاری می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: معتادان بهبود یافته زیر نظر مؤسسه‌هایی که با بهزیستی همکاری دارند در قالب گروه‌های همتا به محله‌های آسیب‌پذیر مراجعه می‌کنند و با حضور در پاتوق‌های پرخطر وسایل بهداشتی مانند سرنگ را با هدف پیشگیری از بیماری ایدز به آنان ارائه می‌دهند.

افشارمقدم اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین در راستای اجرای این طرح به مسئولان مؤسسه‌های مربوطه آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند و سپس آنان با تشکیل تیم‌های سیار اقدام به آموزش معتادان بهبودیافته می‌کنند تا طرح یاد شده را با کیفیت مطلوبتری اجرا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه باشگاه مثبت مؤسسه سلامت روان مینودر در قزوین با اجرای برنامه‌های مختلف از بیماران ایدز حمایت می‌کند، بیان کرد: این باشگاه در قالب این برنامه‌ها خدمات مختلفی را به صورت رایگان به این بیماران ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: بیماران مبتلا به ایدز با مراجعه به باشگاه یاد شده می‌توانند توانمند بشوند که تحقق این مهم موجب افزایش امید به زندگی در آنان می‌شود.

انتهای پیام/77009/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول